Ja jag har solregler, 30 min.
14:55 verkar rimligt då solen går ned tidigt i norrland samt att jag har ställt in
att det skall tändas 30 min tidigare.
Såg att du har Scenario byte vid denna tidpunkt och är det säkert att du inte har några ON tider direkt under enheterna?
Hur kan du annars tända dessa lampor vid solupp/nedgång? Börjar bli övertygad om att du har en ON tid någonstans kopplad till solen/scenarion. SK är lite för intelligent ibland då den skickar signaler om det behövs inte när du ställt vissa tider. Alltså om SK redan skickat ON/Dim vid en tid så skickas inte nya signaler om en ny händelse ledar till samma värden som redan skickats tidigare. Du kan prova att markera "tvingande" på alla ställen för en utvald lampa som krånglar, men jag tror inte du hittar felet den vägen!
Hur ser det ut under dom andra scenariona? Där kan det gömma sig en liten ON?
Hur ser det ut om du tittar under "kommande händelser"?
Men allt fungerar som det ska om jag inte använder olika scheman för udda/jämna veckor så det är nog
inte solregeln det sitter i
Dessa regler (udda veckor) ihop med solen och annat blir nog en olycklig logik kombination som är svår att hitta.
Skicka databasen till Martin så testkör han och hittar nog felet.
EDIT: kanske missförstår dig! Menar du att du endast (och inget annat) tar bort regeln "udda/jämmna veckor" från schemat och då fungerar allt? Prova då med en regel som alltid är "sann" eller "falsk" din nuvarande lösning med en datafil kanske "haltar" = ändrar sig lite då och då?