Men Switch King gör det inte lätt att utvärdera programmet. Vad jag är intresserad av är dels scenarion och dels de speciella gränssnitten, iPhone, web och kanske Android, samt datakällorna. Men när jag är begränsad till bara 5 enheter så är det svårt att få nåt riktigt bra grepp om applikationen och i synnerhet scenario-funktionaliteten. Jag vill ju faktiskt prova med min befintliga installation som har 13 enheter i dagsläget. Av dessa blir 5 "slumpvist" utvalda för att jag ska kunna använda dom. Det är faktiskt inte ok, hur ska jag rimligen kunna testa scenarion med 5 enheter som jag inte ens får välja själv? Det ska inte vara bökigt att utvärdera ett program som kostar pengar, det ska vara lätt.
Dessutom vill jag ju se att det funkar med alla mina typer av enheter av olika märken, dimmers med absolut-styrning osv. Nu har jag fått ändra om bland mina enheter för att få med några vettiga att prova med. Så svårt ska det inte behöva vara att få prova funktionaliteten

Bättre hade varit en NN-dagars provperiod med full funktionalitet och sedan då 5 enheter om det är er föredragna begränsning. Det är i alla fall mitt förbättringsförslag.

Visst, 279 kr är ingen förmögenhet men principiellt vill jag inte betala för något som jag inte tror kan klara av jobbet.