Utvecklingsförslag till tilläggsprogram för MediaPortal

Allmänna frågor och synpunkter.
Post Reply
Martin75a
3 stars
3 stars

Utvecklingsförslag till tilläggsprogram för MediaPortal

Post by Martin75a » Sun 21 Nov 2010, 13:32

Jag vet att det finns ett tilläggsprogram för switch king om man kör Windows Media Center, vilket jag inte gör. ;)
Därför undrar jag om det finns någon som skulle kunna göra ett liknande tillägg för MediaPortal (http://www.team-mediaportal.com/)
Eftersom jag inte har tellsticken sittande i samma dator längre som MediaPortal körs på så fungerar inte det tillägget som jag körde tidigare.
Jag har både TV och Projektor kopplad till samma dator och skulle behöva två stycken regelverk.

Kanske något liknande
1. Alla enheter kan styras manuellt via separat meny i Mediaportal (av/på samt dimmer)
2. Om man startar en film får man valet vilken enhet man tittar på (TV eller Projektor)
Väljer man TV så startar ett regelverk eller väljer man Projektor startar ett annat.

Om man väljer Projektor skulle följande vara önskvärt at få till.
Eftersom jag har automatisk tändning på fönsterbelysningen i vardagsrummet så skulle man behöva få switch king att ställa om den enheten till OFF så man slipper att det tänder mitt i filmen. Man ska även kunna lägga till så att andra enheter går i läge OFF osv.

Om man däremot väljer TV
Har en lampa vid teven som jag tycker är skönt att ha tänd just vid TV tittande och därför behöver jag ett annat regelverk för detta.
Vill också att fönster belysning ska kunna tända som vanligt i detta läge då det inte stör TV tittandet.

haha när jag läser igenom detta låter det som en kravspec. :oops:
Givetvis så är detta bara förslag. :D :D

Vill även passa på att tacka er Tomas och Martin. Ni gör verkligen ett fantastiskt bra jobb med Switch King. (kul att det blev ett forum också)
Jag har kört switch king sedan v0.4.5 (tror jag det var) och blev fast direkt. :lol: Är supper nöjd. :D

Martin
Administrator
Administrator

Re: Utvecklingsförslag till tilläggsprogram för MediaPortal

Post by Martin » Sun 21 Nov 2010, 17:43

Martin75a wrote:[...]någon som skulle kunna göra ett liknande tillägg för MediaPortal (http://www.team-mediaportal.com/)
Eftersom jag inte har tellsticken sittande i samma dator längre som MediaPortal körs på så fungerar inte det tillägget som jag körde tidigare.[...]
Jag fick faktiskt en förfrågan från en plugin-utvecklare av Media Portal i förra veckan. Jag svarade men har inte hört ngt mer ännu...
Den utvecklaren hade utvecklat ett annat plugin till just MP men var intresserad av ett Switch King-tillägg.
Förhoppningsvis kanske det kan bli ngt... Själva har vi tyvärr inte möjlighet pga tidsbrist, men själva kodningen mot Switch King är väldigt enkel för att få till detta.
En person med lite plugin-erfarenhet av Media Portal skulle nog, med lite assistans från oss, kunna knåpa ihop ett fungerande plugin på ganska kort tid.
Martin75a wrote:[...]Vill även passa på att tacka er Tomas och Martin. Ni gör verkligen ett fantastiskt bra jobb med Switch King. (kul att det blev ett forum också)
Jag har kört switch king sedan v0.4.5 (tror jag det var) och blev fast direkt. :lol: Är supper nöjd. :D
Tack! Kul att höra!
:D
Martin | Switch King

Martin75a
3 stars
3 stars

Re: Utvecklingsförslag till tilläggsprogram för MediaPortal

Post by Martin75a » Sun 21 Nov 2010, 21:37

Martin wrote:
Martin75a wrote:[...]någon som skulle kunna göra ett liknande tillägg för MediaPortal (http://www.team-mediaportal.com/)
Eftersom jag inte har tellsticken sittande i samma dator längre som MediaPortal körs på så fungerar inte det tillägget som jag körde tidigare.[...]
Jag fick faktiskt en förfrågan från en plugin-utvecklare av Media Portal i förra veckan. Jag svarade men har inte hört ngt mer ännu...
Den utvecklaren hade utvecklat ett annat plugin till just MP men var intresserad av ett Switch King-tillägg.
Förhoppningsvis kanske det kan bli ngt... Själva har vi tyvärr inte möjlighet pga tidsbrist, men själva kodningen mot Switch King är väldigt enkel för att få till detta.
En person med lite plugin-erfarenhet av Media Portal skulle nog, med lite assistans från oss, kunna knåpa ihop ett fungerande plugin på ganska kort tid.
Martin75a wrote:[...]Vill även passa på att tacka er Tomas och Martin. Ni gör verkligen ett fantastiskt bra jobb med Switch King. (kul att det blev ett forum också)
Tack! Kul att höra!
:D
Låter hoppfullt. :D Jag använde mig tidigare av Tellstick Pause 2.1.6 (http://www.team-mediaportal.com/plugins ... ause-2-1-6) Beöver ju dock inte vara samma person som kontaktade dig men om han hör av sig får du gärna säga att intresse finns från en användare alla fall. :D Kanske ska ta och posta ut på deras forum också om någon har tid och möjligeten.

Post Reply