Därför undrar jag om det finns någon som skulle kunna göra ett liknande tillägg för MediaPortal (http://www.team-mediaportal.com/)
Eftersom jag inte har tellsticken sittande i samma dator längre som MediaPortal körs på så fungerar inte det tillägget som jag körde tidigare.
Jag har både TV och Projektor kopplad till samma dator och skulle behöva två stycken regelverk.
Kanske något liknande
1. Alla enheter kan styras manuellt via separat meny i Mediaportal (av/på samt dimmer)
2. Om man startar en film får man valet vilken enhet man tittar på (TV eller Projektor)
Väljer man TV så startar ett regelverk eller väljer man Projektor startar ett annat.
Om man väljer Projektor skulle följande vara önskvärt at få till.
Eftersom jag har automatisk tändning på fönsterbelysningen i vardagsrummet så skulle man behöva få switch king att ställa om den enheten till OFF så man slipper att det tänder mitt i filmen. Man ska även kunna lägga till så att andra enheter går i läge OFF osv.
Om man däremot väljer TV
Har en lampa vid teven som jag tycker är skönt att ha tänd just vid TV tittande och därför behöver jag ett annat regelverk för detta.
Vill också att fönster belysning ska kunna tända som vanligt i detta läge då det inte stör TV tittandet.
haha när jag läser igenom detta låter det som en kravspec.

Givetvis så är detta bara förslag.

Vill även passa på att tacka er Tomas och Martin. Ni gör verkligen ett fantastiskt bra jobb med Switch King. (kul att det blev ett forum också)
Jag har kört switch king sedan v0.4.5 (tror jag det var) och blev fast direkt.