Trådlös termometer som passar tellstick duo
-
- 4 stars
Re: Trådlös termometer som passar tellstick duo
Köpte en givare på Teknikmagasinet 99kr
http://teknikmagasinet.se/db.pl?tf=prod ... tnr=340661
La den i brevlådan (plast) sen går den genom ytterväggen och det är 75 meter!
Har inte missat en gång på 15 minuter, sänder ca var 50 sekund.
Man borde kunna bygga om den genom att ersätta tempgivaren med en brytare som kopplar in olika motstånd. Beror på om den har aktiv givare eller passiv. Då kan den alltså fungera som sändare av olika händelser.
Typ 10-15 grader = händelse A, 20-25 grader händelse B osv...
Edit: Den lever fortfarande utmärkt efter 3 tim. Men den visar 1 grads skillnad mot min Oregon så tänk på att dessa billiga tempmätare visar lite hur som.
Kanske Martin/Tomas kan fixa så man kan lägga till en justerings faktor typ +1,5 grader så man enkelt kan kallibrera temperaturvärdet?
http://teknikmagasinet.se/db.pl?tf=prod ... tnr=340661
La den i brevlådan (plast) sen går den genom ytterväggen och det är 75 meter!
Har inte missat en gång på 15 minuter, sänder ca var 50 sekund.
Man borde kunna bygga om den genom att ersätta tempgivaren med en brytare som kopplar in olika motstånd. Beror på om den har aktiv givare eller passiv. Då kan den alltså fungera som sändare av olika händelser.
Typ 10-15 grader = händelse A, 20-25 grader händelse B osv...
Edit: Den lever fortfarande utmärkt efter 3 tim. Men den visar 1 grads skillnad mot min Oregon så tänk på att dessa billiga tempmätare visar lite hur som.
Kanske Martin/Tomas kan fixa så man kan lägga till en justerings faktor typ +1,5 grader så man enkelt kan kallibrera temperaturvärdet?
-
- Administrator
Kalibrering av värden för datakällor finns som en plugin, Data Source Value Modifier:Palle500 wrote:Kanske Martin/Tomas kan fixa så man kan lägga till en justerings faktor typ +1,5 grader så man enkelt kan kallibrera temperaturvärdet?
http://www.switchking.se/sv/extensions
Och det är ju bra att kunna ha koll på hur varmt det är i postlådan

Tomas | Switch King
-
- 2 stars
kan nån vänlig själ hjälpa mig, har köpt en tempsensor på clas ohson för 149 kr, den ni pratar om i tråden men hur, var och hur lägger man in den i switchking eller telldus center? har försökt men hittar bara fjärrsrömbrytare och dimmer och projektordukar?? jag har en duo så den ska ju klara att ta emot signalerna. hjälp mig.snälla!!
-
- 4 stars
Hej!
Gjorde en PDF med steg för steg instruktioner hur du får in en Clas Ohlsson tempgivare i Switch King.
Lycka till och du kan ju berätta hur det gick.
Gjorde en PDF med steg för steg instruktioner hur du får in en Clas Ohlsson tempgivare i Switch King.
Lycka till och du kan ju berätta hur det gick.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
-
- 2 stars
Hej!
Underbar guide, tydligt och snyggt!
MEN! Jag får inte fram några värden från min duo, switch king fungerar perfekt förövrigt, kan slå av o på alla nexa grejer med duon men jag ser inget i loggarna att nåt har hänt, men det fungerar ändå..
Kolla bilden så kanske ni förstår hur jag menar..

Uploaded with ImageShack.us
Underbar guide, tydligt och snyggt!
MEN! Jag får inte fram några värden från min duo, switch king fungerar perfekt förövrigt, kan slå av o på alla nexa grejer med duon men jag ser inget i loggarna att nåt har hänt, men det fungerar ändå..
Kolla bilden så kanske ni förstår hur jag menar..

Uploaded with ImageShack.us
-
- 4 stars
Får du in några signaler från Duon? Det verkar inte så.
Har du senaste versionerna SK 2.0 och Telldus Center 2.10a?
Visas som Telldus Center 2.1.0 i SK så även om du har TC 2.10 så skall du få in saker via duo. men uppgradera till TC 2.10a
så du inte får andra problem.
Kan du få in tex en Nexa fjärr direkt i Telldus Center?
Edit: Duon är två saker i en! En sändare som du styr dina brytare med och en mottagare för tex Nexa fjärrkontroller, temperatur givare m.m som sänder RF på 433 Mhz.
Dua sändaren kan fungera felfritt fast Duo mottagaren inte fungerar.
Lysdiderna på Duon skall blinka när den tar emot signaler som den känner igen .
Visas som Telldus Center 2.1.0 i SK så även om du har TC 2.10 så skall du få in saker via duo. men uppgradera till TC 2.10a
Edit: Duon är två saker i en! En sändare som du styr dina brytare med och en mottagare för tex Nexa fjärrkontroller, temperatur givare m.m som sänder RF på 433 Mhz.
-
- 2 stars
Nu ser jag saker här, en omstart gjorde susen! Men hittar inte tempgivaren, bara nexa strömbrytarna.. ska läsa manualen som du gjorde!
-
- 2 stars
Jag har version Klientversion 2.0.0.19 och Serverversion 2.0.0.36 (databas 2.01) av Switchking.Palle500 wrote:Får du in några signaler från Duon? Det verkar inte så.
Har 2.10 av telldus center. Kanske den som måste uppgradera?
-
- 4 stars
Borde fungera med dessa versioner. Martin/Tomas vet detta bättre än mig 
Men först tycker jag att du skall kolla om du kan få in din fjärrkontroll via Duon.
Vad har du för fjärkontroll Nexa, jula etc?
Blinkar lysdiderna på Duo?
Börja med att stäng av datorn helt! inte bara starta om. När du stängern av så blir det "riktig" reset av Duo m.m i datorn.

Men först tycker jag att du skall kolla om du kan få in din fjärrkontroll via Duon.
Vad har du för fjärkontroll Nexa, jula etc?
Blinkar lysdiderna på Duo?
Börja med att stäng av datorn helt! inte bara starta om. När du stängern av så blir det "riktig" reset av Duo m.m i datorn.
-
- 2 stars
hur menar du med nexafjärr? om den reagerar i händelseloggen när jag trycker på en nexafjärr eller?