Första felet försvann, när jag i stället för att Pinga min mobil gick över till att Pinga min LapTop...
I loggboken får jag då följande: Verified connection.
Men det händer inget i SwitchKing, min datakälla uppdateras inte...

Det finns en bugg som gör att en datakälla som uppdateras via REST-interfacet inte uppdateras direkt i klienten. Klienten får alltså reda på att datakällan är uppdaterad senare än vad den faktiskt är.KungenAvPeking wrote:Hmmm... Jo, LITE uppdateras den, men inte var 15:e sekund, som man kunde förvänta sig?
Precis som du tänkte använda detta enligt ovan kör jag själv men då använder jag hemlarmet som trigger. Dvs är jag inte hemma görs en hel del saker strömlösa (kaffebryggare, skrivare etc). Kanonbra!KungenAvPeking wrote:Ja, men då verkar det fungera!
Givetvis med reservation för att mobilen svarar på ping, vilket min gör (HTC Desire).
Ska sätta mig och labba lite med detta, verkar vara en kul grej.
Dock kanske man inte ska använda det till att tända ljuset i hallen när man kommer hem, med tanke på att det har 15 sekunders fördröjning (plus tiden det tar innan mobilen ens har fattat att den är inom räckhåll för hemmanätet...)
men det skulle ju mycket väl kunna användas som ett enkelt skydd av t.ex min dator (om inte jag är hemma, ska det inte finnas ström till skärmen/skrivaren/andra tillbehör)
Likaså, skulle man kunna använda det till att begränsa viss belysning om man inte är hemma, typ att lampan vid min säng behöver inte lysa på morgonen, om jag inte är hemma...
Ladda kaffebryggaren på morgonen innan man går, senario som säger: Om hemma, starta kaffebryggaren klockan 15-18.
Skulle ge att så snart man kommer hem, startas kaffebryggaren och man får, inom 10 minuter efter att man kom hem, en varm kopp kaffe, även om man ägnat tiden åt att gå igenom dagens brev/reklam.. (kan ju behöva en styrketår efter att ha kollat de senaste räkningarna...)
Finns ju en del man kan använda detta till, helt klart!
Ofta har ju Wifi hyffsad räckvidd. När jag kommer hem och parkerar bilen, stiger ur och låser upp så har tillräckligt med tid gått för att det ska räcka eftersom nätet räcker ca 20m från tomtgränsen.KungenAvPeking wrote:Dock kanske man inte ska använda det till att tända ljuset i hallen när man kommer hem, med tanke på att det har 15 sekunders fördröjning (plus tiden det tar innan mobilen ens har fattat att den är inom räckhåll för hemmanätet...)
Tack så mycket Martin.Martin wrote: Jag bifogar det till detta inlägg, så får du fråga om det är ngt som behöver förklaras ytterligare eller om det är ngt som upplevs som att det inte rullar.
Funkar dina datakällor utan att växla fram och tillbaka? För mina växlar hela tidenKungenAvPeking wrote:Sådärja, då har jag börjat testa med två mobiler och det verkar också funka som det ska!
Users browsing this forum: No registered users and 17 guests