Andriod klienten låser sig...

Supportfrågor för server och klient (Windows, iPhone, Android, Linux).
Forum rules
För att kunna hjälpa dig med supportfrågor behöver vi så mycket information som möjligt.
Innan du skapar en ny tråd, läs gärna:
viewtopic.php?f=10&t=20
KungenAvPeking
3 stars
3 stars

Re: Andriod klienten låser sig...

Post by KungenAvPeking » Sun 30 Jan 2011, 22:22

3G - Japp, testat, var iväg en sväng förut, testade att koppla upp med telefonen utan framgång.

Inget ovanligt i loggen, nej!

Ja, en liten miss när jag ändrade från switchking.se till min egen server, skrev fel på lösen eller användarnamnet, vilket påpekas i loggen, så jag ändrade till rätt och då blev det inga fler "Warning" i loggen, men heller inga enheter i klienten
AndroidKlienten wrote:Fel
Ingen ytterligare information
tillgänglig (1)

OK

KungenAvPeking
3 stars
3 stars

Post by KungenAvPeking » Sun 30 Jan 2011, 22:27

@Martin

PM, såg inte att du skickat, har svarat!

Isaksson
5 stars
5 stars

Post by Isaksson » Sun 30 Jan 2011, 22:36

KungenAvPeking wrote:@Martin

PM, såg inte att du skickat, har svarat!
Har ni någon lösning på gång i PM eller ska vi fortsätta felsöka i forumet?

KungenAvPeking
3 stars
3 stars

Post by KungenAvPeking » Sun 30 Jan 2011, 22:42

Martin undrade bara om jag kunde lägga tillfällig användare och lösen på min Server, så han kunde koppla upp sig från testmiljön och kolla om det funkade därifrån...

Har inte kommit på någon lösning än, tyvärr! :(
Men jag är säker på att det finns en lösning, hoppas bara att den inte inkluderar en TOTAL ominstallation av burken.. :banghead:

Lovar att lösningen kommer presenteras här, även om det skulle visa sig att det är jag som klantat till det... ;)

Isaksson
5 stars
5 stars

Post by Isaksson » Sun 30 Jan 2011, 23:09

KungenAvPeking wrote:Martin undrade bara om jag kunde lägga tillfällig användare och lösen på min Server, så han kunde koppla upp sig från testmiljön och kolla om det funkade därifrån...

Har inte kommit på någon lösning än, tyvärr! :(
Men jag är säker på att det finns en lösning, hoppas bara att den inte inkluderar en TOTAL ominstallation av burken.. :banghead:

Lovar att lösningen kommer presenteras här, även om det skulle visa sig att det är jag som klantat till det... ;)
Då väntar vi på svaret på testet innan vi går vidare med detta.
Det ska nog gå att lösa detta utan en total ominstallation.

KungenAvPeking
3 stars
3 stars

Post by KungenAvPeking » Sun 30 Jan 2011, 23:34

Det jag inte fattar är vad som kan ha hänt...

Jag har inte rört något på vare sig servern eller Androiden sedan sist det funkade.
WinUpdate avstängt, Norman KAN ha uppdaterat (men det gjorde ingen skillnad att jag stoppade brandväggen), har inte kört några program på burken, förutom SK, MSure och Torrentklienten...

Torrenten startade jag runt 19 och servern funkade fortfarande vid 01:00 när jag gick och la mig.
Nu på dagen har jag inte ens tittat till servern, utan suttit och hållt på med en annan dator som skulle installeras (inte kopplad på nätet, satte i HD och höll på med Win install och SEN skulle jag koppla i nätverks-sladden...

Sambon har surfat lite på nätet men heller inte varit inne något på servern.

Visst har man varit med om att ett program kan sluta fungera efter ett tag, men då brukar en omstart av burken räcka.

Nä, jag ska kolla brandväggen en gång till, se om det är något med den... Återkommer!

Martin
Administrator
Administrator

Post by Martin » Sun 30 Jan 2011, 23:43

Jag kunde inte heller ansluta från min egen "riktiga" telefon men precis som KungenAvPeking så fick jag upp allting via webbläsaren.
Dock märkte jag att det tog en väldig tid att få fram sidan med enheterna.

När jag körde i emulatorn gick det inte heller direkt men där fick jag ett meddelande om "timeout" (jag har skruvat lite på min version för att ge ytterligare bättre felmeddelanden).
När jag skruvar upp timeout-gränsen i emulatorn så funkar det och jag får upp alla enheter.

Jag skulle därför gissa på att det är Torrent-klienten som stökar till det och att den suger upp all tillgänglig bandbredd.
Det, eller att det är något som tar CPU på servern och gör att servern inte kan skapa upp sidan med enheter innan klienten får timeout.
Martin | Switch King

KungenAvPeking
3 stars
3 stars

Post by KungenAvPeking » Mon 31 Jan 2011, 00:19

Det var min tanke med, så jag stängde ner Torrent-klienten, innan jag ens startade om servern första gången...
Funderar på om det kan vara något virus som ev. lyckats ta sig in, det som är lite konstigt dock, är att allt annat funkar fullt normalt...

Har ingen skärm/tgb/mus på servern, utan kör den via VNC och det funkar...
SwitchKing klienten (win) funkar på servern.

Kollade lite i Aktivitetshanteraren, 7-12% CPU
0,03 % nätverk (gigabitnät)

KungenAvPeking
3 stars
3 stars

Post by KungenAvPeking » Mon 31 Jan 2011, 00:44

Ja, vad säger man... My bad!
MEN inte BARA My bad, Martin har FAKTISKT en liten del i det hela... ;)

FELET: En liten mapp, vid namn "Plugins"

För ett tag sedan bad Martin om hjälp med betatestning av ett plugin, det som sedermera blev:
Switch King REST Slave Collector (Plugin)

Jag installerade pluginet på min server, testade mot en experimentburk, där jag installerade en annan SK server att labba lite med.
Jag testade lite fram och tillbaka med pluginet och gav min feedback till Martin.
Efter testerna, lät jag pluginet ligga i min server, med tanke på att jag skulle installera en SwitchKing server i sommarstugan.
I experimentburken avinstallerade jag SwitchKing, vilket leder till att den burken nekar åtkomst på port 8800.
Nekad åtkomst leder till ett snabbt avslut på försöket att få kontakt.

Vad som hände idag, var att jag skulle installera en NY burk och tog monitor, tgb och mus från experimentburken, då fanns det inget skäl att den skulle stå på längre, så den stängdes av...
Nu nekades inte åtkomst på port 8800, utan min server står och väntar på timeout, innan den skickar sin egen REST information till klienten, därav den långsamma responsen!!!

Nu funkar min Androidklient utan anmärkning igen och jag ska lämna en slutrapport från mitt betatestande, även om pluginet redan har släppts! :)

Isaksson
5 stars
5 stars

Post by Isaksson » Mon 31 Jan 2011, 07:14

Aha skönt att du hittade felet.

Post Reply