Ja, vad säger man... My bad!
MEN inte BARA My bad, Martin har FAKTISKT en liten del i det hela...
FELET: En liten mapp, vid namn "Plugins"
För ett tag sedan bad Martin om hjälp med betatestning av ett plugin, det som sedermera blev:
Switch King REST Slave Collector (Plugin)
Jag installerade pluginet på min server, testade mot en experimentburk, där jag installerade en annan SK server att labba lite med.
Jag testade lite fram och tillbaka med pluginet och gav min feedback till Martin.
Efter testerna, lät jag pluginet ligga i min server, med tanke på att jag skulle installera en SwitchKing server i sommarstugan.
I experimentburken avinstallerade jag SwitchKing, vilket leder till att den burken nekar åtkomst på port 8800.
Nekad åtkomst leder till ett snabbt avslut på försöket att få kontakt.
Vad som hände idag, var att jag skulle installera en NY burk och tog monitor, tgb och mus från experimentburken, då fanns det inget skäl att den skulle stå på längre, så den stängdes av...
Nu nekades inte åtkomst på port 8800, utan min server står och väntar på timeout, innan den skickar sin egen REST information till klienten, därav den långsamma responsen!!!
Nu funkar min Androidklient utan anmärkning igen och jag ska lämna en slutrapport från mitt betatestande, även om pluginet redan har släppts!