Har ju börjat lite smått på ett plugin-system för Switch King och detta var den första applicerbara plugin som jag kunde komma på.

Pluginen länkar ihop två servrar i Android och presenterar alla enheter, datakällor och händelser från två servrar i samma vy i Android-klienten. Det man behöver konfigurera på sin "Master Server" är egentligen IP-adress till "slavservern", username och password.
Det verkar funka hyffsat, faktiskt. Har kört i mina virtuella miljöer ett par dagar och det ser bra ut. Bara en tidig plugin, men ändå

Nackdelen är att jag varit tvungen att kompromissa... Scenarion, t.ex., kan bara hanteras på "Master Servern", inte på slaven, men förhoppningsvis räcker det en bra bit på vägen.
Man får alltså bara upp sina scenarion som ligger på den server där pluginen ligger på och kan bara aktivera eller deaktivera scenarior där.
Om man använder den nya grupperingsfunktionen i 0.9 så får man också en bättre översikt över sina enheter på respektive server (eftersom alla enheter presenteras i en enda lista under fliken "Enheter" i Android, men delas upp i grupper under fliken "Grupper").