Nu funkar det som det ska igenfabz wrote:Mitt fel. Sorry för detta strul. Jag har fixat till detta i nya releasen nu.

Tackar så mycket, jag började tro att det var något som jag gjort

Nu funkar det som det ska igenfabz wrote:Mitt fel. Sorry för detta strul. Jag har fixat till detta i nya releasen nu.
Cirkeln som snurrar betyder att du har fått ett felmedellande, sannolikt har webappen ingen kontakt med Switchkingservern. Sannolikt har du antingen skrivit fel lösenord eller fel ip till Switchking. Här kommer en liten hemlis: klicka på den snurrande cirkeln och du får upp ett felmeddelande som förklarar vilket fel som inträffat.spiddeer wrote:Precis installerat på min Win 2003 R2 och ASP är aktiverat men när jag går in på sidan så är det bara en cirkel som snurrar. Någon som har nått tips på vad jag kan kolla?
Bra idé! Tanken är dock att jag ska göra olika "datakälle-objekt" som är färdiga för att användas. Förutom de vi har och dörrsensor tänkte jag också göra en datakälla för solinstrålning (solikon som går gradvis upp/ned ur ett moln). Någon som har fler idéer på datakällsobjekt?Thomas wrote: Fråga. Går att det att på något smidigt sätt att p.s.s. som för ir-mottagarna även indikera dörr/fönster öppen/stängd. Prövade att använda datakällan, men helst vill man kanske ha en ikon istället för att hålla interfacet så rent/tydligt som möjligt. Kanske en utökning av ir-funktionen att använda valfri ikon istället för en fast vald?
Ännu en gång, tack!
Skummt. Förmodligen något i mina egna små anpassningar jag gjort för mitt eget system här hemma som drabbat dig. Får se över detta och återkomma. Under tiden kan du pröva att helt ta bort raden enligt ovan, och se vad som händer. Pröva också att sätta DataEnhet = "".MEk wrote:Hej!
Provade att lägga in en datakälla där jag läser in värden från en textfil då denna förändras.
Textfilen visar 1 eller 0 vilket jag sedan ”värdemappar” i switchking till on och off. Men den visar
On W/m#178. Det skumma är att jag har en datakälla där jag hämtar värden från YR och ”värdemappar” nummer till text och denna fungerar utan någon skum ändelse.
Såg denna rad (if DataEnhet="W/m²" then DataEnhet ="W/kvm") i laddaX.asp men med mina dåliga programmeringskunskaper får jag inte till det.
Någon som har en idé?
Mvh Mattias
Users browsing this forum: No registered users and 5 guests