Händer inget i Händelseloggen

Supportfrågor för server och klient (Windows, iPhone, Android, Linux).
Forum rules
För att kunna hjälpa dig med supportfrågor behöver vi så mycket information som möjligt.
Innan du skapar en ny tråd, läs gärna:
viewtopic.php?f=10&t=20
Post Reply
Hazze76
1 star
1 star

Händer inget i Händelseloggen

Post by Hazze76 » Mon 28 Jan 2013, 21:03

Hej

Efter uppgradering till senaste versionen så har mina datakällor fungerat tillfredsställande i ca 2 veckors tid. Igår så slutade alla att fungera samtidigt.....

Det hjälper inte att starta om Telldus tjänsterna, SwitchKing tjänsterna eller hela servern. Ibland så kommer ngn givare igång en gång efter omstart för att därefter inte uppdateras. Telldus Duo Händelseloggen i SK klienten är också helt tom fastän att där har varit händelser (slagit av och på lite lampor för att se om de reggades).

TelldusCenter 2.1.1 med Wait30 patchen inlagd
SK Server: 3.2.0.2
SK Klient: 3.0.1.0
Tellstick Duo med FW5

Någon Idé
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

KungenAvPeking
3 stars
3 stars

Re: Händer inget i Händelseloggen

Post by KungenAvPeking » Tue 05 Feb 2013, 13:03

Du skriver att du startar om tjänsterna och till och med hela servern, men har du testat att stänga av servern helt, alternativt dra ur USB kabeln ur DUOn, så att den blir strömlös?

Jag fick problem med min DUO för ett tag sedan och inget hjälpte, förren jag drog ur kabeln en snabbis på DUOn, eftersom den sitter i en aktiv USB-hubb, bröts aldrig strömmen till den, ens om jag stängde av datorn helt...
Värt att testa.

Freddan101
2 stars
2 stars

Re: Händer inget i Händelseloggen

Post by Freddan101 » Tue 05 Feb 2013, 13:38

KungenAvPeking wrote:Du skriver att du startar om tjänsterna och till och med hela servern, men har du testat att stänga av servern helt, alternativt dra ur USB kabeln ur DUOn, så att den blir strömlös?

Jag fick problem med min DUO för ett tag sedan och inget hjälpte, förren jag drog ur kabeln en snabbis på DUOn, eftersom den sitter i en aktiv USB-hubb, bröts aldrig strömmen till den, ens om jag stängde av datorn helt...
Värt att testa.
Råkade ut för samma sak och behövde dra ur USB-kabeln en kort stund.

Post Reply