Hej!
Jag har kört med SK i över två år. Jag har 23 enheter från Nexa, Kjell, Proove och Waveman. Plötsligt för några dagar sedan börjar det strula. Jag kommer hem till ett mörkt hus, alla 23 är släckta. Kollar i PC:n - helt OK enligt Switch King. Jag klickar Verktyg - Synkronisera alla och de flesta tänds. Jag synkar en gång till - resten tänds!
Så här har det varit de tre senaste dagarna, både morgon och kväll. Vad har hänt???
Jag kör:
Client 2.0.1
Server 2.0.2
Telldus 2.1.0
//Sven
Swich King har plötsligt slutat fungera helt OK
Forum rules
För att kunna hjälpa dig med supportfrågor behöver vi så mycket information som möjligt.
Innan du skapar en ny tråd, läs gärna:
viewtopic.php?f=10&t=20
För att kunna hjälpa dig med supportfrågor behöver vi så mycket information som möjligt.
Innan du skapar en ny tråd, läs gärna:
viewtopic.php?f=10&t=20
-
- 2 stars
-
- Administrator
Re: Swich King har plötsligt slutat fungera helt OK
En inspektion av Switch Kings loggar och Windows loggbok kanske kan ge en idé.
Annars skulle jag rekommendera att du uppgraderar till Telldus Center 2.1.1 och lägger på betadrivrutinerna från Telldus efter det.
Edit: En annan möjlighet skulle ju kunna vara att du plötsligt har fått något annat som stör på frekvensen som enheterna kommuncierar på och som stör ut signalerna.
Annars skulle jag rekommendera att du uppgraderar till Telldus Center 2.1.1 och lägger på betadrivrutinerna från Telldus efter det.
Edit: En annan möjlighet skulle ju kunna vara att du plötsligt har fått något annat som stör på frekvensen som enheterna kommuncierar på och som stör ut signalerna.
Martin | Switch King
-
- Administrator
Re: Swich King har plötsligt slutat fungera helt OK
Hej Sven,
En annan grej också: Hur länge har du kört utan att starta om datorn? För länge sedan upplevde jag att TellSticken kunde degradera över tiden för att sedan funka bra igen efter en omstart. Det kan också hjälpa att bara ta ur stickan ur USB-porten och sätta tillbaks den igen (om systemet har varit igång en längre tid; detta ska man inte behöva göra dagligen).
En annan grej också: Hur länge har du kört utan att starta om datorn? För länge sedan upplevde jag att TellSticken kunde degradera över tiden för att sedan funka bra igen efter en omstart. Det kan också hjälpa att bara ta ur stickan ur USB-porten och sätta tillbaks den igen (om systemet har varit igång en längre tid; detta ska man inte behöva göra dagligen).
Tomas | Switch King