köra switch King utan tellstick

Supportfrågor för server och klient (Windows, iPhone, Android, Linux).
Forum rules
För att kunna hjälpa dig med supportfrågor behöver vi så mycket information som möjligt.
Innan du skapar en ny tråd, läs gärna:
viewtopic.php?f=10&t=20
Post Reply
peterb
2 stars
2 stars

köra switch King utan tellstick

Post by peterb » Fri 25 Jan 2013, 18:47

För länge sedan har jag för mig att det fanns info om hur man "lurade" SWK så man kunde köra utan sticka? Kan dock inte hitta dessa uppgifter längre.
Orsaken att jag vill göra det är att jag tänkte lägga SWK-databasen tillfälligt på min bärbara och utnyttja tiden under några långa flygresor till att städa i och förbättra min SWK-installation. Radiosändare på flygplan ju inte tillåtet så ... :)

Isaksson
5 stars
5 stars

Re: köra switch King utan tellstick

Post by Isaksson » Fri 25 Jan 2013, 20:56

Släng i den när du installerar. Sedan borde det gå bra att köra utan sticka, har själv kört utan. Telldus klagar lite i eventloggen när man försöker sända.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

peterb
2 stars
2 stars

Post by peterb » Fri 25 Jan 2013, 22:47

Tack. Det var en enkel lösning :D . Ska installera Telldus innan jag åker och prova.

peterb
2 stars
2 stars

Post by peterb » Sat 26 Jan 2013, 09:20

Hm, utan sticka signalerar telldus fel till SWK. Resultat att lampikonerna inte uppdateras i klienten. :(

tomas
Administrator
Administrator

Post by tomas » Sat 26 Jan 2013, 10:56

Det går att köra Switch King i "simuleringsläge" om du inte har tillgång till en sticka:

- Öppna filen "SwitchKing Service Host.exe.config" som ligger i mappen där du installerade Switch King Server (typiskt C:\Program\Switch King\Switch King Server). Filen kan öppnas med Anteckningar/Notepad.
- Sätt nyckeln för simulateActions till True enligt nedan.

Code: Select all

<!-- Key: simluateActions                                                                        -->
      <!-- Indicates whether to simluate actions. The system will work as intended except for that     -->
      <!-- transmissions are never being sent to the devices. This is usefull if you don't own a       -->
      <!-- TellStick or just need to simulate the actions.                                             -->
      <!--                                                                                             -->
      <!-- Default value:   false                                                                      -->
      <!-- Valid values:    true, false                                                                -->
      <!-- Prerequisities:  None                                                                       -->
      <!-- Since version:   0.5.0                                                                      -->
      <!--                                                                                             -->
      <!-- Note:                                                                                       -->
      <!-- N/A                                                                                         -->
      <add key="simulateActions" value="true" />
- Starta om tjänsterna för Switch King (eller starta om datorn om du föredrar det)
Tomas | Switch King

peterb
2 stars
2 stars

Post by peterb » Sat 26 Jan 2013, 13:47

Tack :wave:

Post Reply