Hej,
Jag har satt upp en trådlös Nexa brytare vid sängen, som aktiverar Scenario "Sov-läge" vid tryck ner, och Scenario "Hemma-läge" vid tryck upp. Detta fungerar som det skall, men om Switchking är i Scenario "Film-läge" så går den ej till Scenario "Sov-läge" när jag trycker ner.
Jag kan inte se varför det inte fungerar när den är i "Film-läge", de har alla prioritet "Normal".
Mvh Mattias
Trådlös brytare, scenario.
Forum rules
För att kunna hjälpa dig med supportfrågor behöver vi så mycket information som möjligt.
Innan du skapar en ny tråd, läs gärna:
viewtopic.php?f=10&t=20
För att kunna hjälpa dig med supportfrågor behöver vi så mycket information som möjligt.
Innan du skapar en ny tråd, läs gärna:
viewtopic.php?f=10&t=20
-
- 1 star
Trådlös brytare, scenario.
| 15 Enheter | 5 Datakällor (Temp, Luftfuktighet, Solstrålning) | Trådlösa brytare för Hemma/Borta och Sova/Vaken | Lampor styrs med hjälp av Solinstrålning |
-
- 1 star
Re: Trådlös brytare, scenario.
Ingen som ens har en idé? 

| 15 Enheter | 5 Datakällor (Temp, Luftfuktighet, Solstrålning) | Trådlösa brytare för Hemma/Borta och Sova/Vaken | Lampor styrs med hjälp av Solinstrålning |
-
- Administrator
Sv: Trådlös brytare, scenario.
Då båda scenariorna har samma prioritet kan kommer Switch King inte att växla fram och tillbaka mellan dessa två. Det är en begränsning i hur scenarion fungerar i dagsläget.
Om möjligt bör du försöka lösa växlingen med scheman istället för scenarion. Andra har löst liknande problem med övergångsscenarior men det är inte helt klockrent.
Om möjligt bör du försöka lösa växlingen med scheman istället för scenarion. Andra har löst liknande problem med övergångsscenarior men det är inte helt klockrent.
Martin | Switch King