Var nere på Clas Ohlsson idag och köpte mig två trådlösa termometrar (36-1797) (http://www.clasohlson.com/se/Extra-temp ... r361797000). Läste på flera ställer här på forumet att den ska fungera, och även under recensionerna på Clas Ohlsson sida så fanns det folk som använde den ihop med SK. Men nu lyckas jag inte få in den i systemet, har fått igång den och den visar temp och luftfuktighet på sin egen display, men jag får ingen signal i SK.
Jag är ganska ny med SK och allt runt det, så vet inte om jag missar något?
Jag går in och tittar under "TellStick Duo Händelselogg" i SK, och väntar på att se nån data från termometern som jag kan knyta en datakälla till, precis som jag gjorde när jag la till min rörelsedetektor här om dagen, men inger dyker upp

Det enda som dyker upp i loggen är någon annan typ av termometer, gissar nån grannes frys eller liknande då den alltid rapporterar -20,4 grader var 4:e minut, men det har den gjort ända sen jag skaffade Duon. (se bild)
Testade även att byta ut TelldusService.exe och TelldusCore.dll enligt viewtopic.php?f=10&t=1011, men det blev ingen skillnad.
Jag kör med följande:
SK klient 3.1.0.1
SK Server 3.2.0.2 (databas: 2.5.5)
Telldu Center 2.1.1
Tellstick Duo
Missar jag något steg? Som jag försått det så ska det bara vara att trycka i batterierna i termometern och vänta på signal i loggen, precis som med rörelsedetektorerna?

Tack på förhand
// Mikael