SwitchKing Server 3.2 problem

Supportfrågor för server och klient (Windows, iPhone, Android, Linux).
Forum rules
För att kunna hjälpa dig med supportfrågor behöver vi så mycket information som möjligt.
Innan du skapar en ny tråd, läs gärna:
viewtopic.php?f=10&t=20
Post Reply
Bamsefar
3 stars
3 stars

SwitchKing Server 3.2 problem

Post by Bamsefar » Thu 03 Jan 2013, 09:36

Jag uppgraderade nyligen till senaste versionen av server, det medförde att alla sensorvärden försvann i samband med uppgraderingen och att sensorvärden i över huvudet taget inte riktigt fungerar längre. Detta medför att mina regler inte fungerar.

Jag börjar bli löjligt trött på att Telldus/SwitchKing inte fungerar - ibland får man det att fungera in några veckor men för det mesta måste man in och knöla i saker som inte fungerar från dag till dag. Det är räckvidden från TellStick Duo'n som kommer och går som den behagar. Enheter som är på 3 meters avstånd utan hinder / väggar imellan som helt "plötsligt" inte fungerar - enheter som är på 12 meters avstånd med en enkel gipsskiva imellan som fungera högst slumpmässigt. Rörelsesensorer som inte reagerar inne i SwitchKing trots patch av Telldus (och varför slutade detta att fungera i 3.2 och inte i tidigare versioner).

Jag vore tacksam om Telldus och Switchking en gång för alla rätar ut alla dessa uppenbara buggar - för när NEXAs fjärrkontroll ALLTID fungerar så fungerar kanske Telldus/SwitchKing - just nu är det i läget ingenting fungerar eftersom inga sensorer fungerar. Det är skandal.

jompa68
2 stars
2 stars

Re: SwitchKing Server 3.2 problem

Post by jompa68 » Thu 03 Jan 2013, 09:47

Starta om Telldus tjänsten ska du se att det hoppar igång igen, hade samma problem själv och efter omstart så fungerar det utan problem igen.

Post Reply