Identifiering av Fjärr och Tryckknappar..
Forum rules
För att kunna hjälpa dig med supportfrågor behöver vi så mycket information som möjligt.
Innan du skapar en ny tråd, läs gärna:
viewtopic.php?f=10&t=20
För att kunna hjälpa dig med supportfrågor behöver vi så mycket information som möjligt.
Innan du skapar en ny tråd, läs gärna:
viewtopic.php?f=10&t=20
-
- 2 stars
Identifiering av Fjärr och Tryckknappar..
Hej!
Om man har två olika koder, tex en fjärr och en tryckknapp som slår på en enhet, tex en självläarande dimmer. Kan man få in så att bägge av dessa koder läggs in under samma en enhet så att statusen uppdateras för bägge om man slår på eller av enheten? Idag så lär jag in koden från tryckknappen in i switchking men koden från fjärren uppdaterar inte stausen då det är en annan kod... Det jag skulle vilja ha är en funktion där man kan mata in flera koder under samma enhet så att enheten vet rätt status, även om man har använder flera koder... Vet inte om ni förstår min fråga men jag gör ett försök.
Om man har två olika koder, tex en fjärr och en tryckknapp som slår på en enhet, tex en självläarande dimmer. Kan man få in så att bägge av dessa koder läggs in under samma en enhet så att statusen uppdateras för bägge om man slår på eller av enheten? Idag så lär jag in koden från tryckknappen in i switchking men koden från fjärren uppdaterar inte stausen då det är en annan kod... Det jag skulle vilja ha är en funktion där man kan mata in flera koder under samma enhet så att enheten vet rätt status, även om man har använder flera koder... Vet inte om ni förstår min fråga men jag gör ett försök.
-
- 2 stars
-
- 2 stars
Re: Identifiering av Fjärr och Tryckknappar..
Trapplugginet är inget som ni kommer implementera som en extra funktion i switchking framöver? pluginet är ju inte så smidigt om man tex har en fjärr och tryckknappar till alla brytare. Det blir ju lite osmidigt att konfa då.
-
- Administrator
Den funktionalitet vi har planerat in för nästa release innehåller i dagsläget tyvärr inte denna funktionalitet.
Däremot finns det nu inlagt i BugNet som ett önskemål så att vi inte tappar bort det:
http://bugnet.switchking.se/Issues/Issu ... spx?id=657
Däremot finns det nu inlagt i BugNet som ett önskemål så att vi inte tappar bort det:
http://bugnet.switchking.se/Issues/Issu ... spx?id=657
Martin | Switch King
-
- 2 stars
Toppen! En tanke bara, det hade skulle vara bra om man kan använda vilka koder som helst i denna funktion.
Pluginet som finns klarar ju inte att blanda self lerning och fasta koder.
Pluginet som finns klarar ju inte att blanda self lerning och fasta koder.
-
- Administrator
Det stämmer att pluginet inte klarar av att blanda olika system (Self Learning och Code Switch exempelvis). Det är på grund av att Plugin lever i en "sandlåda" och inte känner till något om Switch Kings olika typer av enheter. Om vi bygger in detta i produkten så har vi betydligt bättre möjligheter att hantera det.
Martin | Switch King
-
- 2 stars
Går det att köra Two Way Switch pluginet med flera trappkopplingar eller är det bara en trappkopplings som fungerar?
-
- Administrator