Återgå till (alla enligt schema) när regel inte uppfylls
Forum rules
För att kunna hjälpa dig med supportfrågor behöver vi så mycket information som möjligt.
Innan du skapar en ny tråd, läs gärna:
viewtopic.php?f=10&t=20
För att kunna hjälpa dig med supportfrågor behöver vi så mycket information som möjligt.
Innan du skapar en ny tråd, läs gärna:
viewtopic.php?f=10&t=20
-
- 2 stars
-
- 1 star
-
- 2 stars
Re: Återgå till (alla enligt schema) när regel inte uppfylls
Inget nytt på denna front? Vore lysande om man kunde få scenario att återgå till "alla enligt schema" när reglerna inte längre är uppfyllda.. Sista pusselbiten liksom 

-
- 2 stars
Sv: Återgå till (alla enligt schema) när regel inte uppfylls
Har löst mitt problem med eventghost. Genom att skicka en datakälla (knapp) dit kan EG trigga "alla enligt schema" via REST.
Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
-
- 1 star
Re: Återgå till (alla enligt schema) när regel inte uppfylls
Saknar också denna funktion.
Jag har en "lämpfjärr" som datakälla, den kan vara "på" eller "av", sen har jag skapat ett scenario som heter Film som släcker vissa lampor i vardagsrummet. I detta scenario har jag då lagt in en regel som aktiverar Film-scenariot när "fjärr 1 är lika med På", funkar klockrent så långt.
Tanken var ju nu att SK skulle återgå till "(alla enligt schema)" när jag trycker på off på fjärren och min regel inte längre är uppfylld, men så var ju tyvärr nu inte fallet.
Så detta skulle jag med vilja rekomendera som en framtida funktion, skulle kunna vara användbar i mängder av tänkbara scenarion.
Eller finns det någon som har nån annan smart lösning för att uppnå samma sak?
Jag har en "lämpfjärr" som datakälla, den kan vara "på" eller "av", sen har jag skapat ett scenario som heter Film som släcker vissa lampor i vardagsrummet. I detta scenario har jag då lagt in en regel som aktiverar Film-scenariot när "fjärr 1 är lika med På", funkar klockrent så långt.
Tanken var ju nu att SK skulle återgå till "(alla enligt schema)" när jag trycker på off på fjärren och min regel inte längre är uppfylld, men så var ju tyvärr nu inte fallet.
Så detta skulle jag med vilja rekomendera som en framtida funktion, skulle kunna vara användbar i mängder av tänkbara scenarion.
Eller finns det någon som har nån annan smart lösning för att uppnå samma sak?