Lightning! V2.0 Web tillägg baserat på PHP.

Andra typer av bidrag | Other contributions
Post Reply
bjornæhurlen.dk
2 stars
2 stars

Re: Lightning! Web tillägg baserat på PHP

Post by bjornæhurlen.dk » Thu 20 Dec 2012, 12:00

Etter mye jobbing har jeg kommet meg et stykke på vei, PHP 5.3 er innstallert på IIS, Vista SP1, Chrome som webleser.
Fysisk path til websidene er c:/Lightning.

Jeg fikk opp spørsmål om å fylle inn serveradresse, port, username og pw deretter fikk jeg opp en lang rekke med feilvarsler som jeg ikke finner ut av. Vet du hva dette kan være?

Jeg hadde en del utfordringer med å få PHP innstallert, så kan være der feilen ligger.

Legger ved en .txt med feilene som kom opp i webleseren samt en php info fil med info om systemet.

Bjørn
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

nanab
2 stars
2 stars

Post by nanab » Thu 20 Dec 2012, 16:27

Jag har själv inte provat att köra med IIS. Verkar vara problem med att IIS inte vill importera alla filer riktigt.

Jag installerar IIS ikväll och kollar om jag kan lösa det.

Annars om du inte kör något annat specielt på IIS så är wampserver ett bra alternativ där jag vet att det ska fungera.

Där får du apache och php med från början.

http://www.wampserver.com/en/

//Ola

bjornæhurlen.dk
2 stars
2 stars

Post by bjornæhurlen.dk » Thu 20 Dec 2012, 19:27

Serveren er en gammel laptop som bare brukes til Tellstick og SwitchKing så kan godt vurdere Wampserver. Bør jeg fjerne IIS først da?

Bjørn

nanab
2 stars
2 stars

Post by nanab » Thu 20 Dec 2012, 19:53

Ja det kan vara bra att avinstallera IIS för att det ska bli så få problem som möjligt. . Men det räckte med att bara stänga av tjänsten för IIS på min testdator.

//Ola

Isaksson
5 stars
5 stars

Post by Isaksson » Thu 20 Dec 2012, 20:03

Se bara till att de olika webbservrarna jobbar med olika portar. Då är det inget problem att ha flera på samma server.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

bjornæhurlen.dk
2 stars
2 stars

Post by bjornæhurlen.dk » Fri 21 Dec 2012, 14:50

Da har jeg innstallert wampserver. Umiddelbart så fikk jeg bare opp en blank side når jeg åpnet index fila til Lightning. Har ikek hatt tid til å se så veldig mye på dette enda.
Er det mye konfigurasjon som må gjøres av Apache og PHP for å få dette til å virke?

Forresten så tror jeg at svaret på IIS problemet mitt kan finnes her: http://www.helicron.net/php/

nanab
2 stars
2 stars

Post by nanab » Fri 21 Dec 2012, 20:05

Du ska inte behöva göra någon konfiguration alls av apache och php. Kolla så att wamspervern är online. Du har en ikon nere tasklisten ( Ett stort W) bara vänsterklicka på den och välja start all services och sen put online.

Kopiera in settingsfilen på nytt så att du får en ren att börja med. Kan ha blivit något fel när du skrev in server värdena i iis:en.

Japp det är med största sannolikhet det som du länkar till som är problemet med iis. Ska kolla om jag kan hitta en smidig lösning på det. Men hinner nog inte förrens i slutet av helgen.

//Ola

bjornæhurlen.dk
2 stars
2 stars

Post by bjornæhurlen.dk » Sat 22 Dec 2012, 18:53

Da er den i gang. Gjorde ikke noe nytt, men etter å ha restartet wampserveren så virket det.
Fikk først et feilvarsel pga at jeg hadde laget en egen mappe til Lightning slik at adressen ble localhost/Lightning
Slik du har konfigurert oppsettet, så krever det at index.php ligger rett under localhost.

Skal kikke mere på Lightning og gi deg tilbakemelding. Ser veldig bra ut!!

nanab
2 stars
2 stars

Post by nanab » Sun 23 Dec 2012, 11:57

Kul att du fick igång det. Väntar med spänning på ett första utlåtande. :)

Jag la till en hel del nya enheter och upptäckte en bugg. Switchking sorterar visst enheterna efter namnet när den gör en listar enheterna till rest api:et. Så byter man namn eller lägger till en ny enhet och ordningen ändras i switchking på enheterna så byter de även plats med varandra i ligtning. Håller på med en lösning men gör nog inte klart den förrens efter julhelgen.

Byter man namn eller lägger till en ny nu så får man flytta tillbaka dem på rätt plats manuelt som det är nu.

KungenAvPeking
3 stars
3 stars

Post by KungenAvPeking » Tue 01 Jan 2013, 13:35

Får du inte med ID via REST?

Sortera allt efter ID nummer i stället, för det ändras inte, även om namnet gör det.

Post Reply