Hei.
Kjører Windows7 PRO 64bit, SK Server 3.2, client 3.0.1 samt iphone app.
Telldus Center v2.1.1
Tellstick Duo Fw 5
80-90% hele logfilen min blir fyllt opp av:
-<Status> -- 29.11.2012 23:59:33 -- RawEvent discarded (class:command;protocol:waveman;model:codeswitch;house:A;unit:1;method:turnoff;).
Noen som vet hva er dette er?
Hva kan jeg gjøre for å filtrere dette vekk.
Loggfilen min blir på over 4mb hver dag og SK server er utrolig treig.
SK log-fil
Forum rules
För att kunna hjälpa dig med supportfrågor behöver vi så mycket information som möjligt.
Innan du skapar en ny tråd, läs gärna:
viewtopic.php?f=10&t=20
För att kunna hjälpa dig med supportfrågor behöver vi så mycket information som möjligt.
Innan du skapar en ny tråd, läs gärna:
viewtopic.php?f=10&t=20
-
- Administrator
Re: SK log-fil
Problemet finns beskrivet i lite olika trådar (bl a en du själv påbörjat):
viewtopic.php?f=10&t=1050
viewtopic.php?t=1074
Switch King processar de signaler som kommer in från Duo:n och det är möjligt att du har någon störkälla som genererar mycket signaler in till Duo:n.
Du kan också vända dig till Telldus och fråga om det går att filtrera bort i hårdvaran.
viewtopic.php?f=10&t=1050
viewtopic.php?t=1074
Switch King processar de signaler som kommer in från Duo:n och det är möjligt att du har någon störkälla som genererar mycket signaler in till Duo:n.
Du kan också vända dig till Telldus och fråga om det går att filtrera bort i hårdvaran.
Tomas | Switch King
-
- Administrator
Re: SK log-fil
Om du vill undvika att loggfilen fylls upp av detta så är det också möjligt att ställa ner "känsligheten" till "Warning" (från nuvarande "Status") genom att ändra i Switch King Servers konfigurationsfil. Du hittar information om hur du ställer om till "Debug-mode" här, men byt isf ut "Debug" mot "Warning":
http://www.switchking.se/sv/faq/39-konf ... ningslaege
http://www.switchking.se/sv/faq/39-konf ... ningslaege
Martin | Switch King
-
- 1 star
Re: SK log-fil / Frys
Hei.
Etter oppgraderingen til Server 3.2.0.2 er dette blitt bedre. Log filene er nå bare ca 0,7mb - bra! =)
Det som nå fyller ca 60-70% av min logfil er:
{BusinessAccess - Monitoring/Enqueueing} --<Warning> -- 2013-01-11 15:09:50 -- Intercepted an event not originating from a device stored in Switch King.
Er det noe å gjøre med dette, er det noen måte å finne ut hva det er for noe?
Ellers har jeg også ett annet problem, SK/Telldus stopper å motta data fra data-kilder 1-2 ganger i døgnet. Løsning blir å reboote pc. (win7 64bit)
Usikker på om dette er ett telldus eller SK problem?
SK Log fil viser ingenting spesielt rett før jeg slutter å motta data fra feks temp.sensorer.
Jeg har byttet ut di to filene i telldus mappen som er foreslått her på forumet.
Takk.
Etter oppgraderingen til Server 3.2.0.2 er dette blitt bedre. Log filene er nå bare ca 0,7mb - bra! =)
Det som nå fyller ca 60-70% av min logfil er:
{BusinessAccess - Monitoring/Enqueueing} --<Warning> -- 2013-01-11 15:09:50 -- Intercepted an event not originating from a device stored in Switch King.
Er det noe å gjøre med dette, er det noen måte å finne ut hva det er for noe?
Ellers har jeg også ett annet problem, SK/Telldus stopper å motta data fra data-kilder 1-2 ganger i døgnet. Løsning blir å reboote pc. (win7 64bit)
Usikker på om dette er ett telldus eller SK problem?
SK Log fil viser ingenting spesielt rett før jeg slutter å motta data fra feks temp.sensorer.
Jeg har byttet ut di to filene i telldus mappen som er foreslått her på forumet.
Takk.