Kan inte ta bort gamla enheter

Supportfrågor för server och klient (Windows, iPhone, Android, Linux).
Forum rules
För att kunna hjälpa dig med supportfrågor behöver vi så mycket information som möjligt.
Innan du skapar en ny tråd, läs gärna:
viewtopic.php?f=10&t=20
Post Reply
Niltz
1 star
1 star

Kan inte ta bort gamla enheter

Post by Niltz » Sat 03 Nov 2012, 15:45

Nej, jag möts av ett felmmedlande varje gång jag går in på min server. Kommer tyvärr inte i skrivande stud ihåg den exakta ordalydelsen men det är något i stil med "Switchking couldnt fin, eller telldus couldn´t find this and this unit"
Det händer egentligen inget men jag måste stänga ner typ samma meddelande sex gånger varje gång. Jag gjorde som så nu att jag avinstallerade telldus och switchking. Både klient och server. Körde regedit och plockade bort det som var kvar rörande telldus (hittade inget på SK). Installareade allt på nytt. Och likväl när jag kommer in i Switchking så hittar den alla mina gamla enheter, OCH två stycken unsupported. SK vill att jag går in i Telldus och väljer ett fabriklat som är kompatibelt. Men i Telldus finns inte mer än de 4 jag har och ska använda! Var är de andra två? Och hur får jag bort dem? Likväl är det lite märkligt att en avinstallation inte ska ta bort allt utan någonstans sparar mina gamla data och schemor.

Hur tar jag bort dessa två unsupported enheter som inte finns i telldus?
-----------------------------------------------------------------------------
Samsung Galaxy S4, WIN7, ASUS RT-N56U

Martin
Administrator
Administrator

Re: Kan inte ta bort gamla enheter

Post by Martin » Sat 03 Nov 2012, 21:46

Om du inte kan ta bort enheterna från Switch King, vilket du borde kunna göra, så måste du själv ta bort databasen.

Det som blir kvar vid en avinstallation finns beskrivet här:
http://www.switchking.se/sv/faq/36-inst ... erverdelar

Databasen med scheman, enheter etc finns i DB-katalogen - typiskt under C:\Program Files (x86)\Switch King\Switch King Server\DB\.

Dock vill vi gärna kunna återskapa och åtgärda eventuella buggar, så vi tar gärna emot databas via mail eller pm så att vi kan hantera det om fler skulle stöta på samma problem.
Martin | Switch King

Post Reply