Tjänst Det gick inte att hitta slutpunkten [LÖST]

Supportfrågor för server och klient (Windows, iPhone, Android, Linux).
Forum rules
För att kunna hjälpa dig med supportfrågor behöver vi så mycket information som möjligt.
Innan du skapar en ny tråd, läs gärna:
viewtopic.php?f=10&t=20
Jessnet
1 star
1 star
Posts: 11
Joined: Wed 19 Jan 2011, 19:09

Tjänst Det gick inte att hitta slutpunkten [LÖST]

Post by Jessnet » Wed 17 Oct 2012, 18:05

Hej,

Har lite problem med att köra en Tasker profil mot SwitchKing. När jag testar URL:en lokalt så kommer jag till inloggningsrutan men när jag angivit löanvändarnamn och lösen så kommer jag till en sida som säger:
Tjänst
Det gick inte att hitta slutpunkten


Vad kan vara på tok?

Har inga problem att köra Androidappen mot servern.
Last edited by Jessnet on Sun 21 Oct 2012, 11:48, edited 1 time in total.

Martin
Administrator
Administrator
Posts: 2655
Joined: Tue 09 Nov 2010, 20:25

Re: Tjänst Det gick inte att hitta slutpunkten

Post by Martin » Wed 17 Oct 2012, 19:28

Kontrollera adressen en extra gång - det är där det smäller.
Om det är Linux som gäller så är det extremt känsligt med adressen som du försöker gå mot - det går exempelvis inte att avsluta med "/" om det inte ska vara så.
Martin | Switch King

Jessnet
1 star
1 star
Posts: 11
Joined: Wed 19 Jan 2011, 19:09

Re: Tjänst Det gick inte att hitta slutpunkten

Post by Jessnet » Wed 17 Oct 2012, 19:51

Det är denna adress som jag inte får att funka och jag kör windows.
http://lokal_ip_adress:8800/datasources/10/addvalue=0

Försöker mig på attmed hjälp av en Tasker-koppling få en datakälla att känna av om telefonen är hemma eller inte men datakällan får bara hemma-värde men aldrig borta värde.

Får ett felmeddelande i Tasker.

Har följt denna guide och i kommentarer under så kan man följa min och Stefan´s, som skrivit guiden, dialog om problemet men fick till sist hänvisning hit för hjälp....

Har även testat den andra guiden som finns under lösningar men inte heller där fick datakällan något borta-värde.

Martin
Administrator
Administrator
Posts: 2655
Joined: Tue 09 Nov 2010, 20:25

Re: Tjänst Det gick inte att hitta slutpunkten

Post by Martin » Wed 17 Oct 2012, 20:21

Du saknar en bit i adressen - "?value":

Ska vara:

Code: Select all

http://lokal_ip_adress:8800/datasources/10/addvalue?value=TurnOn
Martin | Switch King

Jessnet
1 star
1 star
Posts: 11
Joined: Wed 19 Jan 2011, 19:09

Re: Tjänst Det gick inte att hitta slutpunkten

Post by Jessnet » Wed 17 Oct 2012, 20:49

Så sant :oops: . Då funkar det lokalt men inte med Tasker.
Får alltid hemma-värde (1) till datakällan men aldrig borta-värde (0)

Får Tasker felmeddelande i mobilen:
Error
Input/Output error for http://lokala_ip_nummer:8800/datasources/10/addvalue?value=0: java.net.SocketTimeoutExeption.


10 är datakällans id.

Men det kanske vi inte kan ta här?

Martin
Administrator
Administrator
Posts: 2655
Joined: Tue 09 Nov 2010, 20:25

Re: Tjänst Det gick inte att hitta slutpunkten

Post by Martin » Wed 17 Oct 2012, 21:03

Troligtvis brandväggsproblem.
Om du kör Switch King Live och Tasker stödjer HttpHeaders kan du säkert ta det den vägen.
Martin | Switch King

Jessnet
1 star
1 star
Posts: 11
Joined: Wed 19 Jan 2011, 19:09

Re: Tjänst Det gick inte att hitta slutpunkten

Post by Jessnet » Thu 18 Oct 2012, 05:28

Okej, kör med Duo.
Har öppnat portar i brandväggen så t.ex Androidappen funkar fint.
Något förslag på vad i brandväggen som kan vara boven?

Martin
Administrator
Administrator
Posts: 2655
Joined: Tue 09 Nov 2010, 20:25

Re: Tjänst Det gick inte att hitta slutpunkten

Post by Martin » Thu 18 Oct 2012, 07:03

Jessnet wrote:Något förslag på vad i brandväggen som kan vara boven?
Nej. Möjligtvis skulle problemet vara att Tasker försöker gå mot en lokal IP när det i själva verket krävs en publik. Alternativt precis tvärtom - Tasker försöker gå mot publik IP när det krävs en lokal.
Martin | Switch King

Jessnet
1 star
1 star
Posts: 11
Joined: Wed 19 Jan 2011, 19:09

Re: Tjänst Det gick inte att hitta slutpunkten

Post by Jessnet » Thu 18 Oct 2012, 08:43

Ok, jag har använt den lokala ip-adressen. Får testa med publika när jag kommer hem.

Stort tack så länge!

Jessnet
1 star
1 star
Posts: 11
Joined: Wed 19 Jan 2011, 19:09

Re: Tjänst Det gick inte att hitta slutpunkten [LÖST]

Post by Jessnet » Sun 21 Oct 2012, 11:49

Fick igång det till slut.
Var en kombination av några inställningar som jag ändrade på så hoppade det igång.
Stort tack för vägledningar!

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 11 guests