För att återskapa:
-Börja med en befintlig Switch King installation. Skapa en enhet i Telldus Center (vet inte om det blir samma resultat från Switch King) som är en Kjell & Co CodeSwitch och ge den koder, spelar ingen roll vilka.
-Ändra enheten till en Nexa Självlärande Dimmer i Switch King, ge den en kod som fungerar till din Nexa Självlärande Dimmer (eller ev. annan stödd dimmer).
-Verifiera att dimmerfunktionalitet är tillgänglig (absoluta dim-nivåer på jämna 10-tal procent) i Switch King Windows klient och iPhone-tillägget (IIS).
-Konfigurera Web-tillägget (IIS) om det inte redan är gjort, Ip-adress i web-config och den berörda enhetens namn på en av enheterna i default.aspx.
-Ändra dimnivån till 50% från Switch King Windows klient eller iPhone.
-Klicka på den berörda enheten i webgränssnittet. Du ska få en bild motsvarande denna: Detta är rimligen en bugg då tillståndet visas som att det är en dimmer (50%) medans det bara finns knappar för Enligt schema, Av och På.
Obs, eftersom jag kör Switch King pro utan licensen har jag inte möjlighet att testa med att skapa en enhet direkt som Nexa Självlärande Dimmer. Eller jag kan väl med en hel del besvär men då måste jag ta bort befintliga enheter och sånt och det känns obekvämt.
Miljö Server:
Switch King Server (utan betald licens)
(13 enheter skapade från Telldus Center. "Private" devices, Switch King tjänsterna autenticeras som lokal användare med tillgång till registernycklarna.)
Windows Home Server (fullt uppdaterad).
iPhone-tillägget för IIS
Web GUI för IIS
Miljö Windowsklient:
Windows XP SP3 (fullt uppdaterad).
Firefox 3.6.13
Internet Explorer 8 (båda webb-läsarna visar felet).
För mig ser det ut som en bugg i Switch Kings web-tillägg.
Edit:
Här är lite data från REST-gränssnittet som jag misstänker motsvarar vad Switch King har i sin databas:
Code: Select all
<RESTDevice>
<AutoSynchronizeAllowed>true</AutoSynchronizeAllowed>
<CurrentDimLevel>50</CurrentDimLevel>
<CurrentStateID>2</CurrentStateID>
<Description>Kjell D2</Description>
<DeviceCode>29383:1</DeviceCode>
<DisabledByServer>false</DisabledByServer>
<Enabled>true</Enabled>
<GroupID>1</GroupID>
<GroupName>Julstjärnor</GroupName>
<ID>10</ID>