Kan inte starta Switchking längre på Windows 8

Supportfrågor för server och klient (Windows, iPhone, Android, Linux).
Forum rules
För att kunna hjälpa dig med supportfrågor behöver vi så mycket information som möjligt.
Innan du skapar en ny tråd, läs gärna:
viewtopic.php?f=10&t=20
Post Reply
md93-pka
1 star
1 star
Posts: 1
Joined: Thu 04 Oct 2012, 21:21

Kan inte starta Switchking längre på Windows 8

Post by md93-pka » Thu 04 Oct 2012, 21:41

Hej,

Jag kan inte längre starta Switch King på Windows 8 RTM 64-bit. Det gick bra en tid (några veckor) men sedan slutade det fungera (sedan någon vecka eller två). När jag klickar på Switch King kommer ett felmeddelande, som jag har bifogat en skärmdump på, upp efter cirka 2-3 minuter.
Swtich King error.png
Jag vet inte riktigt vilken version jag hade av klienten och servern från början men nu har jag 3.0.1 på klienten och 3.0.0 på servern. Det måste dock ha varit ganska nya versioner för jag installerade dem i samband med att Windows 8 RTM släpptes på Technet.

Jag använder Telldus 2.1.1

Client log
SwitchKing Client Log 20121004.txt
Server log
SwitchKing Server Components Log 20121004.txt
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

Martin
Administrator
Administrator
Posts: 2655
Joined: Tue 09 Nov 2010, 20:25

Re: Kan inte starta Switchking längre på Windows 8

Post by Martin » Fri 05 Oct 2012, 07:41

En sökning på Google ger att det ser ut som problem med Microsoft .NET Framework.

För en del räcker det med att starta om burken, andra måste rensa katalogen %TEMP%.

Möjligtvis kan du prova med att ta bort ClientSettings-filerna. Hur du gör det finns beskrivet här:
http://www.switchking.se/sv/faq/42-oevr ... -av-klient
Martin | Switch King

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 13 guests