SMTP Plugin
-
- 3 stars
SMTP Plugin
Toppen 

Tellstick duo, Switchking, Abell Security, EMC, WMR200.
Synology DS716+II
http://bote.se:8080 Powerd by EMC
http://bote.se/vader (WMR200) powerd by Cumulus MX
Synology DS716+II
http://bote.se:8080 Powerd by EMC
http://bote.se/vader (WMR200) powerd by Cumulus MX
-
- 3 stars
Re: SMTP Plugin
God kväll,
Satt och funderade lite efter att trixat lite med pluginet...
I configfilen så väljer man ju en adress som meddelandena ska skicka ifrån, exempelvis switchkingalarm@gmail.com.
När man sedan får detta mail mottaget så står det ju att det är från just denna adressen.
Kan man inte istället lägga till ett "display name" tillsammans med e-post adressen så att när man får ett mail så står det istället "Switch King Alarm"
Man brukar kunna använda sig av följande uppsättning: Swicth King Alarm <switchkingalarm@gmail.com>
Går detta?
Satt och funderade lite efter att trixat lite med pluginet...
I configfilen så väljer man ju en adress som meddelandena ska skicka ifrån, exempelvis switchkingalarm@gmail.com.
När man sedan får detta mail mottaget så står det ju att det är från just denna adressen.
Kan man inte istället lägga till ett "display name" tillsammans med e-post adressen så att när man får ett mail så står det istället "Switch King Alarm"
Man brukar kunna använda sig av följande uppsättning: Swicth King Alarm <switchkingalarm@gmail.com>
Går detta?
-
- 5 stars
Lägger in det på min "att göra" lista.
Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2
Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2
-
- 3 stars
Kjempebra, det er også noe jeg savner.Isaksson wrote:Håller på att titta på en lösning för just detta.
Må også si at det er ganske pussig at noe sånt ikke er mulig å få til i Switch King "out of the box". Skulle jo tro at dette var en helt grunnleggende funksjon som alle som benytter SK ville benytte seg av.
-
- Administrator
Många skulle nog ha nytta av det, men om vi såg allt som grundläggande så skulle vi aldrig komma ut med nya versionercozmo wrote:Skulle jo tro at dette var en helt grunnleggende funksjon som alle som benytter SK ville benytte seg av.

Martin | Switch King
-
- 5 stars
Och just denna funktion tycker jag fungerar bra som ett plugin, visst man får inte den grafiska konfigurationen men annars så fungerar ju ett plugin mer eller mindre som en inbyggd funktion i SK.
-
- 1 star
Någon som vet om den fungerar med sista 3.0?
får inte det att fungera
får inte det att fungera
-
- 5 stars
Jepp den fungerar på V3.
Vad är det som händer när du försöker använda det?
Vad är det som händer när du försöker använda det?
-
- 1 star
hej
Pluginet startar, syns i loggen, men inget händer vid aktivering eller avaktivering av enhet, har även provat att lägga upp en prov enhet "test"
men ingenting händer.
LÖST
Tack Isaksson så enkelt när man har facit, hade skrivit Both med liten bokstav.
Viktigt med stora och små bokstäver överallt.
Men får två mail varje gång även när jag satt sänd signaler till 1? LÖST en vidarebefodran som ställde till det
Pluginet startar, syns i loggen, men inget händer vid aktivering eller avaktivering av enhet, har även provat att lägga upp en prov enhet "test"
men ingenting händer.
LÖST
Tack Isaksson så enkelt när man har facit, hade skrivit Both med liten bokstav.
Viktigt med stora och små bokstäver överallt.
Men får två mail varje gång även när jag satt sänd signaler till 1? LÖST en vidarebefodran som ställde till det

Last edited by westermos on Thu 04 Oct 2012, 09:41, edited 2 times in total.
-
- 5 stars
Skicka switchkings log och och config fil för pluginet i pm till mig så tittar jag på det