Hej sonnyboy,
Vi gjorde en justering för scenarion i 3.0 i samband med städning av värden för datakällor som körs kl 04, men i detta fallet verkar det kunna hända för scheman. Jag gissar att du har en regel kopplad till ett gruppschema som styr lampan i tvättstugan, men för att göra felsökningen enklare så får du gärna mejla över din databas och loggfiler för servern.
För att lösa ditt bekymmer så länge så borde du kunna sätta upp schemat för tvättstugan så att det inte finns något schema som kan vara aktivt runt 04:00. Det är dock inte säkert att det hjälper.
Något konstigt hände klockan 0400
Forum rules
För att kunna hjälpa dig med supportfrågor behöver vi så mycket information som möjligt.
Innan du skapar en ny tråd, läs gärna:
viewtopic.php?f=10&t=20
För att kunna hjälpa dig med supportfrågor behöver vi så mycket information som möjligt.
Innan du skapar en ny tråd, läs gärna:
viewtopic.php?f=10&t=20
-
- Administrator
Re: Något konstigt hände klockan 0400
Tomas | Switch King
-
- 4 stars
Hej Tomas
Jag provade att göra om tiden i mitt schema, Jag har haft en enbart "av" på enheten klockan 0401, den har jag ändrat till 0500 och har sen dess inte haft nå problem med att det lyser när jag kommer upp på morgonen.
Annars så är det ett schema som ligger på enhten med en regel om att det ska vara rörelse i Tvättstugan för att det ska lysa.
Jag utvärderar i några dagar till så får vi se om det fortsätter fungera. Men vill du ha databasen ändå så kan jag skicka den, säg bara till.
Jag provade att göra om tiden i mitt schema, Jag har haft en enbart "av" på enheten klockan 0401, den har jag ändrat till 0500 och har sen dess inte haft nå problem med att det lyser när jag kommer upp på morgonen.
Annars så är det ett schema som ligger på enhten med en regel om att det ska vara rörelse i Tvättstugan för att det ska lysa.
Jag utvärderar i några dagar till så får vi se om det fortsätter fungera. Men vill du ha databasen ändå så kan jag skicka den, säg bara till.
Beyond Measure 1.7
Switch King
Klient 3.1.0.1
Server 3.2.0.2 med Databas 2.5.5
Telldus 2.1.1
Switch King
Klient 3.1.0.1
Server 3.2.0.2 med Databas 2.5.5
Telldus 2.1.1
-
- Administrator
Om du fått det att funka nu så avvaktar vi ett tag med att titta vidare på detta... Vi har att göra ändå 

Tomas | Switch King
-
- Administrator
Om det finns möjlighet att återskapa, se inlägg i viewtopic.php?f=10&t=983&p=7271#p7271 angående version som loggar lite mer i detalj vad som händer vid 04-tiden...
Martin | Switch King