EventGhost DataSource Plugin
-
- 5 stars
Re: EventGhost DataSource Plugin
Ny version finns att ladda hem (första inlägget)
Update 1.3: Möjlighet att välja "mer" eller "mindre" -än, för att bara få signal till EG när kriteriet uppfylls (tex använda som larm för tempgivare)
Tack cozmo för Beta-testningen och för bra feedback
Update 1.3: Möjlighet att välja "mer" eller "mindre" -än, för att bara få signal till EG när kriteriet uppfylls (tex använda som larm för tempgivare)
-
- 3 stars
Jag får detta meddelande upprepat i serverloggen.
"
StackTrace for Level 1:
vid System.Net.WebClient.OpenRead(Uri address)
vid System.Net.WebClient.OpenRead(String address)
vid EGDataSourcePlugin.Plugin.OnDataSourceValueSaved(Int32 dataSourceId, String value, DateTime timestamp, DateTime localTimestamp, DateTime expires, Boolean isFailureValue, List`1 entityParams)
vid SwitchKing.Server.BusinessAccess.Plugins.PluginHost.DataSourceValueEvents.OnDataSourceValueSaved(DataSourceValue dsv)
{BusinessAccess - Plugins} --<Error> -- 2012-09-23 09:21:04 -- Failed to execute plugin EGDataSourcePlugin.Plugin. Error:
System.Net.WebException
"
Kör rev. 1.2 av scriptet.
Server: 3.0.0.13 Vista, 32 bit
Client 3.0.0.11 Win 7 64 bit
Någon idé om vad det kan vara?
Det ser ut att fungera i EG då de ploppar upp vartefter datakällan ändras.
"
StackTrace for Level 1:
vid System.Net.WebClient.OpenRead(Uri address)
vid System.Net.WebClient.OpenRead(String address)
vid EGDataSourcePlugin.Plugin.OnDataSourceValueSaved(Int32 dataSourceId, String value, DateTime timestamp, DateTime localTimestamp, DateTime expires, Boolean isFailureValue, List`1 entityParams)
vid SwitchKing.Server.BusinessAccess.Plugins.PluginHost.DataSourceValueEvents.OnDataSourceValueSaved(DataSourceValue dsv)
{BusinessAccess - Plugins} --<Error> -- 2012-09-23 09:21:04 -- Failed to execute plugin EGDataSourcePlugin.Plugin. Error:
System.Net.WebException
"
Kör rev. 1.2 av scriptet.
Server: 3.0.0.13 Vista, 32 bit
Client 3.0.0.11 Win 7 64 bit
Någon idé om vad det kan vara?
Det ser ut att fungera i EG då de ploppar upp vartefter datakällan ändras.
-
- 5 stars
Hej.
Jag tycker att du ska ta och testa att surfa in på samma adress som pluginet skapar med hjälp av config för att se vad du får för svar i webbläsaren.
Skicka gärna SK loggen i ett pm till mig.
Jag tycker att du ska ta och testa att surfa in på samma adress som pluginet skapar med hjälp av config för att se vad du får för svar i webbläsaren.
Skicka gärna SK loggen i ett pm till mig.
-
- 3 stars
Problemet löst (Tack Isaksson).
Ingen folder var angiven i webbtillägget i EG vilket gav denna "varning" i loggen. Skapade en ny tom mapp angiven som "www" under EG-foldern och angav denna till webtillägget.
Ingen folder var angiven i webbtillägget i EG vilket gav denna "varning" i loggen. Skapade en ny tom mapp angiven som "www" under EG-foldern och angav denna till webtillägget.
-
- 3 stars
Jeg hadde samme problemet ved et par anledninger i testmiljøet der jeg har drevet og lagt til og fjernet plugins; når man bare legger til plugin'en i full fart er det veldig fort å glemme å angi den folderen - og uten å ha angitt den blir det tydeligvis store problemer.Thomas wrote:Problemet löst (Tack Isaksson).
-
- 3 stars
Tackar. Fungerar perfekt.Isaksson wrote:Ny version finns att ladda hem (första inlägget)

mvh
Martin
-
- 5 stars
Martin75a wrote: Tackar. Fungerar perfekt.![]()
![]()
mvh
Martin

-
- 1 star
Lite ny med dethär med plugin. Får det inte å funka :S.. vet inte vad jag gör för fel. I beskrivningen står det: "Konfigurering:
Öppna filen EGDataSourcePlugin.dll.config" hur öppnar jag den? och med vilket program? Får ingen felmedelande i loggen på EG att webserven inte fukar.
Öppna filen EGDataSourcePlugin.dll.config" hur öppnar jag den? och med vilket program? Får ingen felmedelande i loggen på EG att webserven inte fukar.
-
- 5 stars
Hej. Du öppnar config filen i tex notepad.
Hör av dig om du har fler frågor
Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2
Hör av dig om du har fler frågor
Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2
-
- 1 star
tack för snabbt svar.. 
hajar inte vad det är man ska ändra i config filen :S, någon som har ett exempel?

hajar inte vad det är man ska ändra i config filen :S, någon som har ett exempel?