Använda en webbsida som datakälla

Supportfrågor för server och klient (Windows, iPhone, Android, Linux).
Forum rules
För att kunna hjälpa dig med supportfrågor behöver vi så mycket information som möjligt.
Innan du skapar en ny tråd, läs gärna:
viewtopic.php?f=10&t=20
Post Reply
Dreken
1 star
1 star

Använda en webbsida som datakälla

Post by Dreken » Sun 16 Sep 2012, 14:09

Hej!

Jag har en Arduino med ethernetshield som agerar skymningsrelä. Den publicerar "aktuell ljusstyrka" på en mycket enkel webbsida (helt vit med endast ett värde, t ex "55" på första raden, position 1).

Kan jag enkelt få in detta som en datakälla i Switch King? Jag tänkte slippa skapa ett skript som läser värdet och skriver till en fil som sedan SK ska läsa... Det borde ju gå att fråga Arduinon direkt via HTTP GET kan jag tycka!

Mvh
Micke

sonnyboy
4 stars
4 stars

Re: Använda en webbsida som datakälla

Post by sonnyboy » Sat 22 Sep 2012, 09:22

Dreken wrote:Hej!

Jag har en Arduino med ethernetshield som agerar skymningsrelä. Den publicerar "aktuell ljusstyrka" på en mycket enkel webbsida (helt vit med endast ett värde, t ex "55" på första raden, position 1).

Kan jag enkelt få in detta som en datakälla i Switch King? Jag tänkte slippa skapa ett skript som läser värdet och skriver till en fil som sedan SK ska läsa... Det borde ju gå att fråga Arduinon direkt via HTTP GET kan jag tycka
Prova detta

1. Ny datakälla, Välj Värden från fil mm
2. Välj Positionsbaserad
3. Skriv namn mm på datakällan, sen skriver du in http:// adressen där du har ditt värde.
4. Resten av inställningarna är upp till dig
Beyond Measure 1.7
Switch King
Klient 3.1.0.1
Server 3.2.0.2 med Databas 2.5.5
Telldus 2.1.1

Post Reply