Kommer inte in i Switchking Error

Supportfrågor för server och klient (Windows, iPhone, Android, Linux).
Forum rules
För att kunna hjälpa dig med supportfrågor behöver vi så mycket information som möjligt.
Innan du skapar en ny tråd, läs gärna:
viewtopic.php?f=10&t=20
Post Reply
Niltz
1 star
1 star

Kommer inte in i Switchking Error

Post by Niltz » Sun 04 Mar 2012, 18:15

Har placerat om lite enheter och döpt om dem. Nu när jag startar sweitchking så säger den att två enheter saknas i telldu men finns i switchking. Och två alternativ: Ta bort dem eller lägg till dem i TDC. Jag vill ha bort dem, men jag har prövat båda alternativen. Jag få då detta felmeddelande.

System.ServiceModel.FaultException`1[[System.ServiceModel.ExceptionDetail, System.ServiceModel, Version=3.0.0.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=b77a5c561934e089]]

Level 1) Attempted to get schedule with id 4 tied to device with id 4 but the schedule does not exist or is not a ordinary schedule.

StackTrace for Level 1:

Server stack trace:
vid System.ServiceModel.Channels.ServiceChannel.ThrowIfFaultUnderstood(Message reply, MessageFault fault, String action, MessageVersion version, FaultConverter faultConverter)
vid System.ServiceModel.Channels.ServiceChannel.HandleReply(ProxyOperationRuntime operation, ProxyRpc& rpc)
vid System.ServiceModel.Channels.ServiceChannel.Call(String action, Boolean oneway, ProxyOperationRuntime operation, Object[] ins, Object[] outs, TimeSpan timeout)
vid System.ServiceModel.Channels.ServiceChannel.Call(String action, Boolean oneway, ProxyOperationRuntime operation, Object[] ins, Object[] outs)
vid System.ServiceModel.Channels.ServiceChannelProxy.InvokeService(IMethodCallMessage methodCall, ProxyOperationRuntime operation)
vid System.ServiceModel.Channels.ServiceChannelProxy.Invoke(IMessage message)

Exception rethrown at [0]:
vid System.Runtime.Remoting.Proxies.RealProxy.HandleReturnMessage(IMessage reqMsg, IMessage retMsg)
vid System.Runtime.Remoting.Proxies.RealProxy.PrivateInvoke(MessageData& msgData, Int32 type)
vid SwitchKing.Client.GUI.SKSrv.FrameworkService.GetSchedulesByDeviceId(Int32 id)
vid SwitchKing.Client.GUI.Server.DeleteDeviceByID(Int32 deviceId)
vid SwitchKing.Client.GUI.frmDeviceDeleteAsk.OKButtonClicked()

*edit jag har klient 2.0.1.1 och server 2.0.2.10
-----------------------------------------------------------------------------
Samsung Galaxy S4, WIN7, ASUS RT-N56U

tomas
Administrator
Administrator

Re: Kommer inte in i Switchking Error

Post by tomas » Sun 04 Mar 2012, 21:46

Har du möjlighet att mejla loggfiler för klient och server samt databasfilen till oss så att vi kan titta närmare på detta?

http://www.switchking.se/sv/faq/42-oevr ... -loggfiler
Tomas | Switch King

Post Reply