Gissar att den databas som ligger i DB-katalogen är för ny. Du behöver en äldra... Den som ligger där nu är redan uppgraderad till 2.0.x.
Om du har möjlighet - zippa alla (eller max de 10 senaste) databasfilerna som ligger i backup-katalogen och maila eller pm:a oss så kan vi titta vilken du kan använda för 1.10.x.
Tjänsterna "dör"
Forum rules
För att kunna hjälpa dig med supportfrågor behöver vi så mycket information som möjligt.
Innan du skapar en ny tråd, läs gärna:
viewtopic.php?f=10&t=20
För att kunna hjälpa dig med supportfrågor behöver vi så mycket information som möjligt.
Innan du skapar en ny tråd, läs gärna:
viewtopic.php?f=10&t=20
-
- Administrator
Re: Tjänsterna "dör"
Martin | Switch King
-
- Administrator
Det problemet är löst om man läser Telldus tickets och vilka som är avklarade för nästa version av Telldus Center. Just ditt problem med att "namnet är tomt" tror jag inte rör just detta, men om man ska se till den lista med issues som är åtgärdad i kommande version av Telldus Center så finns det ju stor chans att många småproblem är lösta.Rhodin wrote:Tolkar jag det rätt - att i nästa Telldus version så är bl.a problemet med att antal enheter ibland slår i taket löst?
Jag tror att om du har många enheter i Telldus Center just nu, och du sedan rensar dessa för att låta Switch King lägga upp dem på nytt, kan åka på att Telldus Center dör mitt i synkroniseringsprocessen mellan Switch King och Telldus Center vilket gör att du isf måste lägga ner extra tid på att städa, synkronisera, städa igen etc... Om ditt problem med tomt namn bara dyker upp ibland, och inte påverkar funktionen i övrigt, så tror jag därför att du sparar tid och energi om du kan leva med det tills Telldus Center släpps i ny version.

...även om det på något sätt inte är en optimal lösning...

Martin | Switch King
-
- 4 stars
Ok tack för svaret! - och God Jul!Martin wrote:Det problemet är löst om man läser Telldus tickets och vilka som är avklarade för nästa version av Telldus Center. Just ditt problem med att "namnet är tomt" tror jag inte rör just detta, men om man ska se till den lista med issues som är åtgärdad i kommande version av Telldus Center så finns det ju stor chans att många småproblem är lösta.Rhodin wrote:Tolkar jag det rätt - att i nästa Telldus version så är bl.a problemet med att antal enheter ibland slår i taket löst?
Jag tror att om du har många enheter i Telldus Center just nu, och du sedan rensar dessa för att låta Switch King lägga upp dem på nytt, kan åka på att Telldus Center dör mitt i synkroniseringsprocessen mellan Switch King och Telldus Center vilket gör att du isf måste lägga ner extra tid på att städa, synkronisera, städa igen etc... Om ditt problem med tomt namn bara dyker upp ibland, och inte påverkar funktionen i övrigt, så tror jag därför att du sparar tid och energi om du kan leva med det tills Telldus Center släpps i ny version.
...även om det på något sätt inte är en optimal lösning...
-
- 2 stars
Nu provade jag att ominstallera Server 1.10.1 och starta tjänsterna direkt efter start och lät bli att kopiera in min db-backup.
Jag hade inte så värst många enheter som tur var, så nu håller jag på att lägga in dom igen och skapar även scheman och det verkar funka då (peppar peppar)
Jag hade inte så värst många enheter som tur var, så nu håller jag på att lägga in dom igen och skapar även scheman och det verkar funka då (peppar peppar)
-
- 1 star
Har också fått detta problem. Dock snurrar min som det ska hela veckan, men på helgen dör tjänsterna?
Detta är ju lite obra, då framförallt WAF:en går ner (Wife Acceptancy Factor)
Allt går igång som det ska när jag startar om pc:n så en fulfix för mig blir att schemlägga omstart av pc tills problemet hittas
funkar inte att bara starta om tjänsten (eftersom SK vill exportera eneheterna till telldus igen)
Pm:ar loggfilen
Allt går igång som det ska när jag startar om pc:n så en fulfix för mig blir att schemlägga omstart av pc tills problemet hittas
funkar inte att bara starta om tjänsten (eftersom SK vill exportera eneheterna till telldus igen)
-
- Administrator
Inget nytt under solen, tyvärr... Telldus Service kraschar (vissa delar av den). Det räcker att starta om tjänsterna - datorn behöver inte startas om. Dock är det just Telldus Service som måste startas om (vilket leder till att Switch Kings tjänster också måste startas om).damo01 wrote:Har också fått detta problem. Dock snurrar min som det ska hela veckan, men på helgen dör tjänsterna?
Martin | Switch King
-
- 1 star
Finns det nåt smart sätt att övervaka detta och starta om tjänsterna?
Alt schemalägga omstart?
Alt schemalägga omstart?
-
- Administrator
Inte vad jag kan komma på... Informationen om att Telldus Service har problem finns i Switch Kings loggfil. Möjligtvis skulle man kunna använda någon form av verktyg för att skanna av loggfilerna.
Telldus har inte så många tickets kvar för nästa version dock: http://developer.telldus.se/roadmap
Telldus har inte så många tickets kvar för nästa version dock: http://developer.telldus.se/roadmap
Martin | Switch King