lwmr-230 går sönder/eller är den defekt?
-
- 1 star
lwmr-230 går sönder/eller är den defekt?
Har monterat en lwmr-230 bakom en brytare till utebelysningen. Gjorde detta förra veckan och det funkade fint i 3-4 dagar, sen la den av. Reagerar inte på kommandon/brytare och lampan på den lyser inte heller. Fick den utbytt mot en ny och efter 2 dagars händer samma sak! Sitter 4st 30W, 230v halogen på den så det borde inte vara några problem. Varför går den sönder??
-
- 3 stars
Re: lwmr-230 går sönder/eller är den defekt?
Är den utomhus?
-
- 1 star
nej, den är inomhus
-
- 3 stars
Jag har läst i forum att dom ska vara lite känsliga. Enda gången jag haft sönder någon var när jag testade att ha en elektronisk dimmer i stället för brytare. Men troligen kan strömspikar och andra elstörningar vara problem för dom om dom nu är känsliga. Nexa produkter är antagligen inte av nån höjdar-kvalitet elektroniskt ändå enligt en analys jag läste här på Telldus forum. Dess värre har jag inga kunskaper om sån felsökning. Men det kan ju också vara en dålig batch eller otur.
Jag har själv 4 st som hållit i några år nu så om det är nån tröst så är de generellt sett bra.
Jag har själv 4 st som hållit i några år nu så om det är nån tröst så är de generellt sett bra.
-
- Administrator
Har också erfarenhet av att dessa kan ge sig... Har haft 2st som strök med i princip samtidigt (om jag minns rätt).
Jag upplevde dem som helt döda men de hamnade ändå i en "spara-låda" och efter ett tag så testade jag dem av ngn anledning igen och då fungerade de. Nu har de kört i tre år utan problem...
Jag upplevde dem som helt döda men de hamnade ändå i en "spara-låda" och efter ett tag så testade jag dem av ngn anledning igen och då fungerade de. Nu har de kört i tre år utan problem...
Martin | Switch King
-
- 1 star
Jag provar och kopplar in den igen och ser om den kommit till liv igen efter att legat i några dagar. Annars får jag väl byta till en ny och prova igen...
-
- 1 star
Jodå, har kopplat in den igen och nu funkar den igen! Får se hur länge den går denna gången...
-
- 1 star
idag lade den av igen
Jag gjorde den strömlös en liten stund och sen funkade den igen.. vad är det frågan om?

-
- 1 star
Samma sak idag igen, den är till synes död, men så bryter jag strömmen(skruvar ur proppen) en kort stund och sen funkar den igen...?
-
- 3 stars
Har samma symptom på en 210:a...
På den tror jag det handlar om att den blir lite varm och då stängs den av.
Har funderat på om jag ska sätta en vanlig strömbrytare, för att kunna göra den strömlös utan att skruva isär, med tanke på att den går på samma propp som min server...
Vet dock inte om det är samma problem med 230?
På den tror jag det handlar om att den blir lite varm och då stängs den av.
Har funderat på om jag ska sätta en vanlig strömbrytare, för att kunna göra den strömlös utan att skruva isär, med tanke på att den går på samma propp som min server...
Vet dock inte om det är samma problem med 230?