Jag får inte till det med att köra flera scenarion samtidigt och dessutom påverkar scenarionen varandra fast jag väljer ej påverkad på
enheterna.
Jag har till exempel ett scenario som säger att poolpumpen och solfånfångaren inte får starta om det är under 15+ grader ute (Vilket kan vara bra så här års)
Sen sitter det en ir-mottagre i min källar trapp som tänder ljuset nere i källaren i 5 minuter när jag kliver ner för trappen.
Men när ir-motagaren triggar och tänder belysningen så hoppar poolpumarna igång undertiden som belysningen i källaren är tänd.
efter 5 minuter så återgår allt som vanligt.
Hur gör jag för att köra flera scenarion samtidigt? Och jag skulle även vilja kunna köra olika scenarion beroende på tid på dygnet.
Jag har till exempel ett antal motorstyrda wifi kameror runt om i huset som jag kan ställa in på olika "Preset" så dom kan programeras att
titta på olika punkter.
Så om jag till exempel är på jobbet och en ir-mottagre triggar så vill jag att kamerorna titta mot den mottagren och mailar mig en bild. Men om jag är hemma
så ska dom inte göra något. Men om till exempel klockan är fyra på natten och jag är hemma så vill jag att ir-mottagaren dimmrar upp vissa lampor för då skall antagligen
någon gå på muggen.

Jag har labbat lite men jag får inte till det. Jag kan styra kamerorna som jag vill men jag får inte SK att skicka den data jag behöver.
Tack på förhand
/Henrik