LWMR-210
Forum rules
För att kunna hjälpa dig med supportfrågor behöver vi så mycket information som möjligt.
Innan du skapar en ny tråd, läs gärna:
viewtopic.php?f=10&t=20
För att kunna hjälpa dig med supportfrågor behöver vi så mycket information som möjligt.
Innan du skapar en ny tråd, läs gärna:
viewtopic.php?f=10&t=20
-
- 4 stars
LWMR-210
Idag när jag kom hem från jobbet upptäckte jag att ute belysningen lös, konstigt tyckte jag eftersom det var ljust ute och den har en regel om att den ska sättas på om det är mindre ljus än 0.10.
Får inte enheten att reagera på tellsticken. Kan LWMR-210 tappa sina koder så man får lov att lära om den?
Den fungerar galant om man anväder väggbrytaren.
// Sonny
Får inte enheten att reagera på tellsticken. Kan LWMR-210 tappa sina koder så man får lov att lära om den?
Den fungerar galant om man anväder väggbrytaren.
// Sonny
Beyond Measure 1.7
Switch King
Klient 3.1.0.1
Server 3.2.0.2 med Databas 2.5.5
Telldus 2.1.1
Switch King
Klient 3.1.0.1
Telldus 2.1.1
-
- Administrator
Re: LWMR-210
För ett par år sedan hade jag problem med just LWMR-210 och jag hade ett par enheter som dog och där det krävdes att de monterades bort och sattes dit efter ett tag. Möjligtvis på grund av spikar...
Först trodde jag att de var helt döda, och jag lade dem i en skräplåda. Efter en tid plockade jag fram dem igen och upptäckte att de fungerade och jag vill minnas att någon annan har rapporterat samma fenomen.
Nu har de dock rullat i två år utan problem.
Det kan vara så att det löser sig om du kopplar ur och kopplar i dem igen. Lite jobbigare just för att de är inbyggda...
Först trodde jag att de var helt döda, och jag lade dem i en skräplåda. Efter en tid plockade jag fram dem igen och upptäckte att de fungerade och jag vill minnas att någon annan har rapporterat samma fenomen.
Nu har de dock rullat i två år utan problem.
Det kan vara så att det löser sig om du kopplar ur och kopplar i dem igen. Lite jobbigare just för att de är inbyggda...

Martin | Switch King
-
- 4 stars
Härligt då är det bara att plocka bort den i morgon.Martin wrote:Lite jobbigare just för att de är inbyggda...

Martin har du i huvet hur man nollar den?
Beyond Measure 1.7
Switch King
Klient 3.1.0.1
Telldus 2.1.1
Switch King
Klient 3.1.0.1
Telldus 2.1.1
-
- Administrator
_Tror_ att man plockar fram en penna, håller inne den lilla knappen på sändaren i typ 5 sekunder och därefter skickar ett "Off" till enheten.
Därefter trycker man en gång snabbt på knappen (med pennan) och skickar därefter "Learn".
Det ska vara olika frekvenser på blinkningarna för radering av kod och upplärningsläge.
Därefter trycker man en gång snabbt på knappen (med pennan) och skickar därefter "Learn".
Det ska vara olika frekvenser på blinkningarna för radering av kod och upplärningsläge.
Martin | Switch King
-
- 4 stars
Här hittar ni många Nexa manualer:
http://www.nexa.se/ManualerProduktblad.htm
RADERA ALLA MINNESPLATSER
* Tryck på programmeringsknappen och håll den inne i sex sekunder. LED-indikatorn blinkar kontinuerligt.
* Släpp upp knappen och tryck in den en gång till.
* Den lampa som är kopplad till mottagaren blinkar två gånger för att bekräfta inställningen.
* ALLA PROGRAMMERADE MINNESPLATSER I MOTTAGAREN BLIR RADERADE.
SÅ HÄR STÄLLER DU IN KODEN
* Programmera först sändaren med mottagaren.
* Anslut ström till mottagaren.
* Placera sändaren i närheten av mottagaren och tryck en gång på mottagarens programmeringsknapp.
* Mottagarens LED-indikator blinkar sakta. Tryck in ”ON”-knappen på sändaren som ska programmeras.
* Den lampa som är kopplad till mottagaren blinkar två gånger för att bekräfta inställningen och LED-indikatorn slutar att blinka.
* Lägg på minnet vilken knapp på sändaren du valde för den programmerade mottagaren.
Se även bifogade PDF:er
http://www.nexa.se/ManualerProduktblad.htm
RADERA ALLA MINNESPLATSER
* Tryck på programmeringsknappen och håll den inne i sex sekunder. LED-indikatorn blinkar kontinuerligt.
* Släpp upp knappen och tryck in den en gång till.
* Den lampa som är kopplad till mottagaren blinkar två gånger för att bekräfta inställningen.
* ALLA PROGRAMMERADE MINNESPLATSER I MOTTAGAREN BLIR RADERADE.
SÅ HÄR STÄLLER DU IN KODEN
* Programmera först sändaren med mottagaren.
* Anslut ström till mottagaren.
* Placera sändaren i närheten av mottagaren och tryck en gång på mottagarens programmeringsknapp.
* Mottagarens LED-indikator blinkar sakta. Tryck in ”ON”-knappen på sändaren som ska programmeras.
* Den lampa som är kopplad till mottagaren blinkar två gånger för att bekräfta inställningen och LED-indikatorn slutar att blinka.
* Lägg på minnet vilken knapp på sändaren du valde för den programmerade mottagaren.
Se även bifogade PDF:er
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
-
- 4 stars
Strålade grabbar, Tömde enheten och lärde upp den på nytt och nu fungerar den som den ska igen.
Tack för hjälpen.
// Sonny
Tack för hjälpen.
// Sonny
Beyond Measure 1.7
Switch King
Klient 3.1.0.1
Telldus 2.1.1
Switch King
Klient 3.1.0.1
Telldus 2.1.1
-
- 3 stars
Kan meddela att jag haft samma problem. Efter lite sökande på nätet blev det uppenbart att du riskerar drabbas av detta om du överbelastar enheten eller har fel typ av transformator. Det kan alltså vara värt att se över kretsen.
Jag behövde inte heller plocka bort och nollställa den, utan det dög faktiskt med att bryta huvudströmmen några minuter och slå på igen.
Efter stt detta hänt mig några gånger med samma enhet bytte jag 12 V-transfon i lampan som var ansluten. Sedan dess har problemet inte återkommit.
Jag behövde inte heller plocka bort och nollställa den, utan det dög faktiskt med att bryta huvudströmmen några minuter och slå på igen.
Efter stt detta hänt mig några gånger med samma enhet bytte jag 12 V-transfon i lampan som var ansluten. Sedan dess har problemet inte återkommit.
-
- 4 stars
Jag har inte någon transformator på denna krets, men det kanske kan vara det felet iaf, jag har 2 st lågenergilampor som går på denna. En 10w och en 7w.fabz wrote:Efter stt detta hänt mig några gånger med samma enhet bytte jag 12 V-transfon i lampan som var ansluten. Sedan dess har problemet inte återkommit.
Nu funkar den iaf, men fortsätter den att strula så blir det till att byta lampor.
Beyond Measure 1.7
Switch King
Klient 3.1.0.1
Telldus 2.1.1
Switch King
Klient 3.1.0.1
Telldus 2.1.1
-
- 4 stars
Problemet med denna och andra Nexa som inte har egen "nolla" utan driver elektroniken på "spänningsfallet" mot den belastning som dimmras. Då blir dom känsliga för vilken typ av belastning ni använder.
Därför kan det strula med switchade trafos och lågenergilampor även om ni försöker köra med för lite effekt på lampan tex vanlig glödlampa på 15W kan strula.
Därför kan det strula med switchade trafos och lågenergilampor även om ni försöker köra med för lite effekt på lampan tex vanlig glödlampa på 15W kan strula.