Hej, uppdaterat Switchking till klient: 2.0.1.1, server: 2.0.1.0, Telldus center: 2.1.0. Kör XP 32 bitar på mini-itx.
Använt Switchking sedan i våras med bra resultat, har haft några häng. Nu efter uppdateringen så får jag bland annat "Kommunikationsobjekt System.ServiceModel.Channels.ServiceChannel, kan inte användas för kommunikation eftersom det har status Faulted." Så trist komma hem till ett mörkt hus.
Någon som förstår felet? Genererade ett felmeddelande till Microsoft denna gång.
Tacksam för hjälp.
/Kjell.
Efetr jajnas inlägg kollade jag mina Switchkingtjänster: STOPP. manuell omstart av tjänster
Uppdaterat Swichking som står på öronen
Forum rules
För att kunna hjälpa dig med supportfrågor behöver vi så mycket information som möjligt.
Innan du skapar en ny tråd, läs gärna:
viewtopic.php?f=10&t=20
För att kunna hjälpa dig med supportfrågor behöver vi så mycket information som möjligt.
Innan du skapar en ny tråd, läs gärna:
viewtopic.php?f=10&t=20
-
- 2 stars
Uppdaterat Swichking som står på öronen
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
-
- 4 stars
Re: Uppdaterat Swichking som står på öronen
Detta fick jag med någon gång i början av oktober.
Läste i felmmedelande som daton ville skicka och det stog en del om .net där.
Mitt löste sig efter jag uppdaterade .net
Prova med det.
// Sonny
Läste i felmmedelande som daton ville skicka och det stog en del om .net där.
Mitt löste sig efter jag uppdaterade .net
Prova med det.
// Sonny
Beyond Measure 1.7
Switch King
Klient 3.1.0.1
Server 3.2.0.2 med Databas 2.5.5
Telldus 2.1.1
Switch King
Klient 3.1.0.1
Server 3.2.0.2 med Databas 2.5.5
Telldus 2.1.1
-
- 2 stars
OK, tack, och jag hittade just om TelldusServiceReplacement i en anna tråd och har gjort enligt anvisning. Återkommer med resultat,
-
- Administrator
Detta har inget att göra med att huset blir mörkt. Om Switch King av någon anledning tappar kommunikationen med Switch King Live så uppstår detta fel och Switch King kommer att försöka återansluta automatiskt var tredje minut.KjellJohnsson wrote:Kommunikationsobjekt System.ServiceModel.Channels.ServiceChannel, kan inte användas för kommunikation eftersom det har status Faulted
Däremot beror dina problem på att Telldus Service slutar svara. Detta är en av de åtgärder som Telldus har gjort i sin senaste testversion, som du redan har hämtat hem...
Rapportera gärna om stabiliteten blir bättre efter installation av den.

Martin | Switch King
-
- 2 stars
Ser ofta när jag sparar ändringar på en enhet att Telldusprocessen ligger väldigt länge på ca 90%. Ibland ligger DW20.exe och gör samma, det verkar vara en felrapporteringsfunktion i Windows.Felra gånger när jag startat om datorn så måste jag starta SW-tjänsterna manuellt, såg inte detta innan jag uppdaterade Telldusfilerna enligt anvisning.
Mitt bredbandsmodem störtar frekvent men startas om av Onlinecheckern. Det är väl då jag tappar kontakt med Live. Men jag har många felloggningar som ser allvarliga ut i loggen se bilaga.
Mitt bredbandsmodem störtar frekvent men startas om av Onlinecheckern. Det är väl då jag tappar kontakt med Live. Men jag har många felloggningar som ser allvarliga ut i loggen se bilaga.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
-
- 2 stars
Tjänsterna igång för SW och Telldus men klienten bortkopplad.
-
- Administrator
Jag antar att du kör på Telldus senaste testversion som du hämtat hem från Switch Kings forum?
Det loggfilen indikerar två tydliga problem:
Det loggfilen indikerar två tydliga problem:
- Det är fortfarande problem med att Telldus Service inte svarar på anrop från Switch King, vilket i sin tur leder till problem för Switch King
- Dina interna DNS-uppslag fungerar inte riktigt 100... Servern säger exempelvis att det inte finns någon adress som heter live.switchking.se. Burken där servern ligger på klarar alltså inte av att hitta vissa adresser från gång till gång. Jag skulle tipsa dig om att se över dina inställningar i antingen routern eller på datorn då detta problem troligtvis inte är begränsat till att påverka Switch King utan också andra tjänster.
Martin | Switch King