För dom som som vill bygga själva (enkel modifiering) och göra lite "ordentlig" istället för att bara dega vid tangentbordet så bifogar jag en enkel beskrivning i PDF och lite mera i ZIP filen. Denna tempgivare kan man även använda till andra roliga projekt. Tex nivåmätare för en brunn genom att använda en potentiometer med en hävarm och flottör. motståndskedja med olika kotakter som ändrar motståndet. Eller världens nördigaste dimmerfjärrkontroll för SK + Nexa dimmer. Ta en potentiometer och låta "temperaturvärden" styra olika dim nivåer via SK, det tar bara 1 minut mellan ändringarna

EDIT: Ni kan utan problem ha flera av denna tempsensor i SK. Den får en ny adress (random) vaje gång man sätter i batteriet! Så tänk på att ändra till den nya adressen i SK. Hittar detta i "Tellstick Duo händelselogg" under menyn "Verktyg".
Här är vad ni behöver köpa hos elektrokit.se Båda sorternas motstånd (metallfilm & kolfilm) fungerar utmärkt. Ev kan "Fotomotstånd CdS 18-50 kohm" även fungera, beror på vilken känslighet ni vill ha. EDIT: Har börjat labba lite med tempsändaren "Jenkinsbird" från Jula/Teknikmagasinet och den har ett likvärdigt NTC-motstånd (den blåa "droppen" mitt på kortet, det finns lödöar nedtill på kortet för fotomotståndet) så även den kan användas med samma "koppling" som Clas Ohlsson givaren. Men vill man köra perfekt så är det lite andra resistanser som gäller för denna sändare se fil "Tempgivare Jula.zip".
2011-11-13 Håller på och mäter lite med min Jenkinsbird och den verkar ge lika bra resultat som Clas Ohlson. Jenkinsbird är klart bättre räckvidd på så jag rekomenderar denna! Återkommer snart med mätvärden.
2011-11-15 Bifogar nya PDF:er för båda sändarna CO och Jenkinsbird med mätningar med båda typerna av fotomotstånden.