Hej!
Labbar fram och tillbaka mellab Switch King och MainLobby och info från Switch King via event listener fungerar ua eftersom jag 'hardcodar' vilka variabler som skall uppdateras i addDevice. Till Switch King fungerar också om jag vet vilket ID enheten fått i Switch King men problemet är att jag ser ingen konsekvens i tilldelningen av ID. Har lagt till enheter både i Telldus och i Switch King och när det är mismatch mellan de båda har jag svarat JA på frågan om enheter från den ena till den andra skall uppdateras.Detta sker dock inte. Just nu har jag två enheter i Switch King som jag testar mot och i Telldus finns ingen. ID på den första enheten har blivit 5 och ID för den andra 3. (förefaller som några gamla blivit kvar trots att dom är borttagna)Fråga 1) Skall man lägga till enheter i Telldus först eller ska det funka enligt ovan att lägga till i båda.2) Finns det något sätt att se tilldelat ID-nummer utifrån namn på enheten / manuellt ändra ID? Är det korrekt att enheter läggs till i event listeners cache först när det 'sker ett event' och inte när eventlistener startas,står i min fil endast Checkinterval value .... och allteftersom så läggs device's till. Många frågor men behöver få bättre koll innan jag lägger upp scheman etc. Hoppas någon kan ge lite tips
Mvh Håkan
Enhets ID
-
- Administrator
Re: Enhets ID
Switch King och Telldus Center har olika ID:n. Switch Kings ID:n tilldelas av den databasmotor som servern använder. Telldus Centers ID:n, däremot, kommer framöver att tilldelas av just Telldus Center.hakha4 wrote:[...]om jag vet vilket ID enheten fått i Switch King men problemet är att jag ser ingen konsekvens i tilldelningen av ID.
Enheterna i Switch King har därför två ID:n - Switch Kings egna och Telldus Center. Du kan se vilka ID som finns genom att ange http://localhost:8800/devices...
Det ska funka med båda.hakha4 wrote:Skall man lägga till enheter i Telldus först eller ska det funka enligt ovan att lägga till i båda.
Nej. Inte via namn. Du kan exempelvis titta på http://localhost:8800/devices.hakha4 wrote:Finns det något sätt att se tilldelat ID-nummer utifrån namn på enheten / manuellt ändra ID?
Ja. Det är korrekt. Du måste också specificera _vilka_ enheter du ska lyssna på i Event Listener, men det har du nog redan gjort.hakha4 wrote:Är det korrekt att enheter läggs till i event listeners cache först när det 'sker ett event' och inte när eventlistener startas
Martin | Switch King
-
- 2 stars
Hej och tack för svar
Kommer inte in på localhost:8800/devices,kräver inloggning,är det inloggning på SwitchKing Server??? Har öppnat port i brandväggen och loggat in med mitt konto men det fungerar inte. Förutom lite igångsättningdsvårigheter ett riktigt bra program!! Frågan har kommit upp tid men är versionen som stöder GAO självlärande från Clas Ohlson i pipeline? Har köpt på mig ett antal innan jag kollade ordentligt om det fanns stöd för dessa i Switch King
MVH Håkan
Kommer inte in på localhost:8800/devices,kräver inloggning,är det inloggning på SwitchKing Server??? Har öppnat port i brandväggen och loggat in med mitt konto men det fungerar inte. Förutom lite igångsättningdsvårigheter ett riktigt bra program!! Frågan har kommit upp tid men är versionen som stöder GAO självlärande från Clas Ohlson i pipeline? Har köpt på mig ett antal innan jag kollade ordentligt om det fanns stöd för dessa i Switch King
MVH Håkan
-
- Administrator
Detta är den adress som andra klienter än Switch Kings egen Windows-klient kan använda för att tända, släcka, hämta datakällor etc...hakha4 wrote:Kommer inte in på localhost:8800/devices,kräver inloggning,är det inloggning på SwitchKing Server???
Exempelvis använder Android-klienten denna väg in.
Användarnamn och lösenord konfigureras direkt i Switch King.
Mer om det här: http://www.switchking.se/sv/faq/39-konf ... is-android
Andra anrop som är möjliga beskrivs här:
http://www.switchking.se/sv/component/c ... rest-anrop
En RC (Release Candidate) för v0.9 (med GAO-stöd) finns ute på testrunda hos en begränsad skara användare i syfte att samla ihop intryck och kommentarer.hakha4 wrote:Frågan har kommit upp tid men är versionen som stöder GAO självlärande från Clas Ohlson i pipeline?
Det ligger alltså inte långt bort (om det inte är några allvarliga problem som vi stöter på).
Martin | Switch King