Kan man få in Nexas Ir i switchking. Går det att använda denna om man vill sätta en regel?
Ex har en belysning som tänds efter ett tidsschema när nån kommer in i rummet (Ir aktiv) så vill jag tända belysningen. När man lämnar rummet så ska belysningen vara tänd ytterligare x antal timmar.
Detta även om tidsschemat är från.
Nexa Ir LMDT609
Forum rules
För att kunna hjälpa dig med supportfrågor behöver vi så mycket information som möjligt.
Innan du skapar en ny tråd, läs gärna:
viewtopic.php?f=10&t=20
För att kunna hjälpa dig med supportfrågor behöver vi så mycket information som möjligt.
Innan du skapar en ny tråd, läs gärna:
viewtopic.php?f=10&t=20
-
- Administrator
Re: Nexa Ir LMDT609
I kommande version av Switch King, där det finns stöd för TellStick Duo, finns denna funktionalitet.
Dock inte i nuvarande, eftersom det inte finns något sätt att hämta in signalen till Switch King (om du inte har andra komponenter som kan ta emot signaler).
Dock inte i nuvarande, eftersom det inte finns något sätt att hämta in signalen till Switch King (om du inte har andra komponenter som kan ta emot signaler).
Martin | Switch King
-
- 2 stars
Jag hade själv tänkt att använda mig av denna enhet när Duon finns att köpa, tänkte då programmera att när man går in i ett rum tänds det, sedan lyser det tills det rör sig i ett annat rum. På så sätt slocknar inte lampan när man är i rummet och står stilla
Kommer det finnas en sådan funktion i nästkommande version?
(=
Kommer det finnas en sådan funktion i nästkommande version?
(=
-
- Administrator
@JKB
Det finns inget inbyggt stöd i Switch King för "vandrande belysning" på det sätt som du är ute efter. Däremot bör du nog kunna uppnå samma effekt genom scheman och regler, även om det inte blir helt tydligt.
Om du alltid hade varit ensam hemma hade det varit enklare, men eftersom lampan i första rummet bara får släckas om det inte finns kvar någon i rummet när du förflyttar dig till rum 2 så blir det lite klurigare.
(om man funderar på det så kanske det går att lösa smidigare än vad jag först tänkte, men just nu är huvudet aningens för avslappnat...)
Det finns inget inbyggt stöd i Switch King för "vandrande belysning" på det sätt som du är ute efter. Däremot bör du nog kunna uppnå samma effekt genom scheman och regler, även om det inte blir helt tydligt.
Om du alltid hade varit ensam hemma hade det varit enklare, men eftersom lampan i första rummet bara får släckas om det inte finns kvar någon i rummet när du förflyttar dig till rum 2 så blir det lite klurigare.
(om man funderar på det så kanske det går att lösa smidigare än vad jag först tänkte, men just nu är huvudet aningens för avslappnat...)
Martin | Switch King