KungenAvPeking wrote:När jag försöker göra samma mot testburken här hemma (Ubuntu Server 10.04.3), får jag inte upp något värde!
Det verkar inte som om Switch King Server som körs på Windows kan autenticera mot motsvarande REST-tjänst om den körs på Linux.
Ska se om jag kan få ordning på detta. Jag kan iaf återskapa problemet.
Mono-ramverket som finns på Linux (och som bl.a. Ubuntu använder) har inte helt implementerat alla delar till 100%. Det är troligtvis exempelvis därför man inte kan rulla in med username/password direkt via webbläsarens adressfält.
Utvecklingen på Mono-sidan har stått stilla ett tag, med hög osäkerhetsfaktor, eftersom Novell/Attachmate som har stått för utvecklingen hittills har gjort sig av med alla sina utvecklare som arbetat med just Mono.
Nu verkar det som om det kanske drar igång igen, vilket förhoppningsvis gör att en del buggar i Mono blir fixade...
För att se ID på din datakälla kan du ladda ner tillägget SQLite Manager till Firefox och därefter leta upp databasen och helt enkelt titta i den för att få fram ID på datakällan, men tills dess att jag hunnit kika på en lösning för autenticeringen mellan Windows->Linux så ger det inte så mycket

.
KungenAvPeking wrote:SwitchKingServern (Ubuntu) krashar om man försöker gå in via REST från WEB-läsaren.
Mono kastar nog egentligen bara ut fel rätt ut. Jag får något som ser ut om en krasch om jag anger fel adress i webbläsaren, typ
http://localhost:8800/blablabla, men det är inget som stoppar - det brukar fungera med rätt adress.
Tyvärr är "felurladdningen" inget som Switch King har ngn kontroll över.