Hej!
Tack för ditt svar!
Gjorde en test med detta, men lyckades inte få det att fungera...
hämtar värden varje minut låter senariet vara i tre minuter och har en giltighet på tre minuter.
Min konfiguration ger mig två eventuellt tre senarie skalskydd, larmat och hemma (hemma är "allt enligt schema") vad jag kan komma fram till så måste jag ha samma prio på dessa ( och eftersom det är samma variabel så kan det inte bli konflikt )
Det som händer är att t.ex skalskydd aktiveras och ger nästa händelse "allt enligt schema" om tre minuter. Värden kommer in som ger skalskydd varje minut men de tre minuterna uppdateras inte, efter tre minuter så går den över i "allt enligt schema" och ligger i detta läge till det kommer ett nytt värde ( som är det samma som förra läsningen ) då hoppar den över i skalskydd i tre nya minuter.
Ger ju en lätt blinkande effekt på husets lampor.. och eftersom den vid återgång till skalskydd skickar släck signalen igen så släcker den då allt som man hunnit tända med fjärrkontroll..
Har i princip snart alla husets lampor via switchking så det skulle vara riktigt nice att hitta en lösning.. Testade en workaround med gruppscheman men känner att senarie skulle vara en snyggare lösning.
PS. ytterligare en fråga, om jag sätter en lampa i "till" i senariet är den då till även om solen e uppe? Kan ju testa själv men tog den lätta vägen..
//Micke