Smidig installation av Zaptec laddstationer

General questions and comments.
Post Reply
siaenko
1 star
1 star

Smidig installation av Zaptec laddstationer

Post by siaenko » Sat 27 Sep 2025, 14:24

Jag undrar hur komplicerat det egentligen är att installera en Zaptec-laddstation. Måste man förbereda mycket själv innan elektrikern kommer, eller är det mer plug-and-play? Jag vill gärna veta hur lång tid installationen brukar ta och om det krävs större förändringar i elcentralen. Vi har en äldre fastighet och jag är lite orolig för att det blir krångligare än väntat. Någon som kan berätta hur deras installation gick till?

kosia
1 star
1 star

Re: Smidig installation av Zaptec laddstationer

Post by kosia » Sun 28 Sep 2025, 13:40

Zaptec är kända för att ha smidiga installationer. Oftast går det snabbt om elnätet redan är i okej skick, och elektrikern kan enkelt anpassa boxen till befintliga förutsättningar. För äldre fastigheter kan man behöva förstärka elcentralen, men det brukar lösas direkt vid installationen. Om ni vill vara säkra på att få en pålitlig lösning som funkar på lång sikt kan ni Köp Zaptec Pro här, då får ni en professionell produkt som är designad för både enkel montering och framtida behov.

bims
1 star
1 star

Re: Smidig installation av Zaptec laddstationer

Post by bims » Sun 28 Sep 2025, 14:39

Min installation tog ungefär två timmar och elektrikern skötte allt. Jag behövde inte göra något själv förutom att välja plats på väggen. Det kändes väldigt enkelt och tryggt.

Post Reply