Bör man köpa bostad i Dubai och var kan man hitta lägenheter?
-
- 1 star
Bör man köpa bostad i Dubai och var kan man hitta lägenheter?
Jag har funderat på att köpa en lägenhet i en nybyggnation i Dubai, men jag är inte säker på vad som är fördelarna och nackdelarna med detta. Jag vill ha en modern lägenhet med bra faciliteter som gym, pool och nära till shopping och restauranger. Men jag är osäker på vilka områden som är bäst och vad jag bör tänka på innan jag köper. Finns det någon som kan dela med sig av sina erfarenheter och ge råd om var man kan hitta bra lägenheter?
-
- 1 star
Re: Bör man köpa bostad i Dubai och var kan man hitta lägenheter?
Jag har nyligen köpt en lägenhet i Dubai och kan dela med mig av mina erfarenheter. Fördelarna med att köpa fastighet i Dubai inkluderar skattefri inkomst på uthyrning, hög standard på nybyggnationer, och en internationell livsstil. Jag letade först på olika fastighetsportaler men hittade min drömlägenhet på 1newhomes.ae. Där finns ett stort utbud av nybyggnationer med detaljerade beskrivningar och filter för att hitta det som passar ens behov. Jag köpte en lägenhet i Marina-området, som är nära till stranden och har fantastiska faciliteter. Jag rekommenderar att fokusera på områden som Downtown Dubai, Dubai Marina och Jumeirah Beach Residence om du vill ha närhet till stadsliv och stranden. Se också till att kontrollera byggföretagets rykte och att alla nödvändiga tillstånd finns på plats innan du köper. Lycka till med ditt köp!