Startar en ny tråd om detta istället.
Alla enheter följer solens upp/nergång men säg att jag tänder en enhet manuellt kl 13 och sedan kör en synkronisering i programmet, så går enheten i off i ca 1sek för att sedan tända sig. Som jag förstått det så borde switchking enbart skicka ett on kommando vid synkronisering i detta läge. Nu känns det mer som att den kollar solen är uppe skickar off kommando, oj den ska visst vara tvingande på skickar on kommando.
Synkronisering släcker och tänder.
Forum rules
För att kunna hjälpa dig med supportfrågor behöver vi så mycket information som möjligt.
Innan du skapar en ny tråd, läs gärna:
viewtopic.php?f=10&t=20
För att kunna hjälpa dig med supportfrågor behöver vi så mycket information som möjligt.
Innan du skapar en ny tråd, läs gärna:
viewtopic.php?f=10&t=20
-
- Administrator
Re: Synkronisering släcker och tänder.
Jag kan inte återskapa detta - behöver lite mer hjälp...
Har satt upp ett schema:
Det spelar ingen roll om jag anger att 06:00 och 22:00 är tvingande händelser.
Något jag har missat?
Har satt upp ett schema:
- 06:00 - På
- 22:00 - Av
Det spelar ingen roll om jag anger att 06:00 och 22:00 är tvingande händelser.
Något jag har missat?
Martin | Switch King
-
- 2 stars
jo det var precis så jag menade men lägg till att du har forcerat enheten till on när den hade varit off om den gick enligt automatik. vid sync blir det i mitt läge "AV", "PÅ" och lampan blinkar till och nexabrytaren låter KLICK, KLICK.
hmm det verkar som om något har hänt, det handlar bara om 3st av 16 enheter och om jag minns rätt nu så är det dessa 3 som har tappat gruppen tidigare. Kan det vara databas problem tro. Dessa 3 enheter har samma gruppschema som många andra enheter har.
Hitta felet, enheterna det handlade om hade blivit dimmrar, varför vet jag ej?
hmm det verkar som om något har hänt, det handlar bara om 3st av 16 enheter och om jag minns rätt nu så är det dessa 3 som har tappat gruppen tidigare. Kan det vara databas problem tro. Dessa 3 enheter har samma gruppschema som många andra enheter har.
Hitta felet, enheterna det handlade om hade blivit dimmrar, varför vet jag ej?
-
- Administrator
I versioner tidigare än 0.9.2 fanns det ett problem när vissa typer av enheter importerades från Telldus Center. Kommer inte exakt ihåg vad det var men skulle eventuellt kunna hänga ihop med detta...
Bra att du hittade orsaken iaf.
Bra att du hittade orsaken iaf.

Martin | Switch King
-
- 2 stars
Nu kör jag fortfarande 0.9.3 server och 0.9.2.1 client. Men det händer någon gång per vecka att en och samma enhet trillar ur gruppen och blir dimmer samt tappar gruppschema. Denna enhet tänder vi och släcker ofta med via webgränsnittet.
Ang iphone appen och krash så är det när iphonen gått i knapplås och man väcker den för att komma tillbaka till programmet och ändrar status på en enhet. Då hoppar den ur appen. Jag antar att detta är normalt då det krävs att switchking appen loggar in på nytt på servern.
I min drömvärld så skulle switchking server ha en intern webserver liknande nexahome samt en guide för de kommandon som finns att tillgå.
Ang iphone appen och krash så är det när iphonen gått i knapplås och man väcker den för att komma tillbaka till programmet och ändrar status på en enhet. Då hoppar den ur appen. Jag antar att detta är normalt då det krävs att switchking appen loggar in på nytt på servern.
I min drömvärld så skulle switchking server ha en intern webserver liknande nexahome samt en guide för de kommandon som finns att tillgå.
-
- Administrator
Då är jag nästan övertygad om att det inte har med servern eller klienten att göra utan snarare själva webbgränssnittet (vilket väl isf förklarar att det är ett okänt "fenomen").grahnen wrote:Nu kör jag fortfarande 0.9.3 server och 0.9.2.1 client. Men det händer någon gång per vecka att en och samma enhet trillar ur gruppen och blir dimmer samt tappar gruppschema. Denna enhet tänder vi och släcker ofta med via webgränsnittet.
iPhonen håller egentligen aldrig en session. Istället skickas det med username+password vid varje uppdatering av enheterna. Därför kan det inte ha med detta att göra.grahnen wrote:Ang iphone appen och krash så är det när iphonen gått i knapplås och man väcker den för att komma tillbaka till programmet och ändrar status på en enhet. Då hoppar den ur appen. Jag antar att detta är normalt då det krävs att switchking appen loggar in på nytt på servern.
Jag har försökt återskapa detta men lyckas inte. Sker det även om du trycker på power-knappen och därefter direkt låser upp, startar Switch King och tänder/släcker en enhet, eller måste du låta telefonen vila ett tag?
Vad har du för anslutning - Edge, 3G eller WLan?
Ser du någon fördel att ha en intern WS jämfört med exempelvis Cassini eller IIS, annat än enkelhet vid installation?grahnen wrote:I min drömvärld så skulle switchking server ha en intern webserver liknande nexahome samt en guide för de kommandon som finns att tillgå.
Anrop som finns att tillgå får man upp automatiskt om man öppnar webben i Visual Web Developer Express (gratis). Är det några speciella typer av kommandon du tänker på eller är det generellt?
Allt som går att göra i Windows-klienten går egentligen att göra via kod/kommandon i webbgränssnittet, även om vissa kommandon är knepigare än andra.
Alternativt finns ju också REST-gränssnittet som är enkelt att använda, och som inte kräver IIS eller Cassini, utan går att använda om man exempelvis vill köra Apache eller annan webbserver.
Martin | Switch King