Mycket hög belastning

Supportfrågor för server och klient (Windows, iPhone, Android, Linux).
Forum rules
För att kunna hjälpa dig med supportfrågor behöver vi så mycket information som möjligt.
Innan du skapar en ny tråd, läs gärna:
viewtopic.php?f=10&t=20
Post Reply
boostdb@gmail.com
1 star
1 star

Mycket hög belastning

Post by boostdb@gmail.com » Mon 16 Nov 2015, 20:59

Har en Tellstick DUO som jag kopplar till en lokal server med Win2012 via USB 2.0 port där jag kör Telldus Center v2.1.2, QT v4.7.4 och SwitchKing v3.2.3.
Kör klient via Android App, Ipad App och PC klient v.3.1.0.
Licensen är köpt.
13 st Mottagare
1 st Tempmätare/hygrometer

Problemet:
Oavsett vilken klient jag använder så låser Switchking sig i ca 10-15 sekunder efter varje gång jag manuellt stängt av eller satt på någon mottagare.
I Switchking så står det först Låg belastning sedan Hög och därefter Mycket hög belastning varje gång detta händer.
Har bytt Tellstick DUO två gånger, uppgraderat firmware, bytt kabel, antenn, kopplat in på en annan PC med nytt OS men inget hjälper.
Någon som känner igen följande beteende på Tellstick Duo? Några tips på hur jag ska lösa detta?

Martin
Administrator
Administrator

Re: Mycket hög belastning

Post by Martin » Thu 19 Nov 2015, 11:47

Finns det något i loggfilen? Hur stor är databasen?

Oftast förekommer detta när det finns många enheter som inte har något schema definierat eller när databasen innehåller väldigt många värden som ska utvärderas för att avgöra om enheter ska tändas eller släckas.
Martin | Switch King

boostdb@gmail.com
1 star
1 star

Post by boostdb@gmail.com » Thu 26 Nov 2015, 15:56

Tack Martin! Det löste sig att börja om från början med att lägga in enheterna en efter en. Troligtvis var DB korrupt eller något värde som inte stämde.

Martin
Administrator
Administrator

Post by Martin » Sun 29 Nov 2015, 21:23

Jag tror fortfarande - tills motsatsen bevistats ;) - att det har att göra med antingen flera enheter utan schema eller en db med många värden.
Om du stöter på problemet igen, så kan det vara värt att titta i den riktningen - hör av dig isf.
Martin | Switch King

Post Reply