Tror att jag fått ordning på det... Iaf sköter den sig som jag vill på eftermiddagen. Återstår att se hur den gör imorgon morgon.
Update:
Nää den tände inte ens imorse...
Setupen ser ut som så.
Eftermiddag. Enligt Gruppschema "Skymning Fönsterlampor ON EM" Kl 14:00 skall den tända och kl 23:00 skall den släcka, med regeln LBST PÅ i 30 min.
Den fungerar som jag vill.
Däremot Morgon. Försökte först med att spegla setupen från EM med en tänd 06:00 och släck kl 10:00 med en AV signal men det fungerade ej, förstod att jag jobbade från fel håll så att säga där. ändrade då om och gjorde två olika gruppscheman, en PÅ kl 06:00 om LBST PÅ 30 min och en AV kl 06:00 om LBST AV 30 min. men detta resulterade i att hela förhandsvisningsgrafen fylldes med blå på läge.
ändrade om igen till en grupp "skymning Fönsterlampor OFF FM" där kl 06:00 skall den tända samtidigt som kl 06:00 skall den släcka om någon av reglerna LBST PÅ eller AV i 30 min är triggade. detta verkade underligt men det var en enda setupen jag kunde få grafen att se normal ut.
Och ungefär där är jag nu. Det jag vill är att kl 06:00 skall den tända om LBST är satt till PÅ. då jag på så vis undgår att tända dem på tex sommaren då det inte blir så mörkt vid den tiden men vintertid etc. och att den sedan skall släcka när en AV signal sänds dock låt säga senast kl 10:00 bara för att ha lite marginal. låter simpelt på papperet men just i det här läget förstår SK och jag inte varandra