Hög belastning och inga tempvärden, trots 2.1.2_Beta1

Supportfrågor för server och klient (Windows, iPhone, Android, Linux).
Forum rules
För att kunna hjälpa dig med supportfrågor behöver vi så mycket information som möjligt.
Innan du skapar en ny tråd, läs gärna:
viewtopic.php?f=10&t=20
Post Reply
RealElwood
3 stars
3 stars

Hög belastning och inga tempvärden, trots 2.1.2_Beta1

Post by RealElwood » Thu 13 Feb 2014, 09:02

Jag har installerat SK på en stationär dator med gott om kraft (I5 3570K, 8Gb Ram), förutom operativet finns det bara ett par CAD program och SK i dagsläget.

Det finns 10 enheter i databasen och 4 tempgivare. När jag ska släcka allt på kvällen släcks alla lampor direkt utom 2-3 st, de släcks efter 2-10 minuter, SK klienten är även "låst" under denna tiden, det står hög belastning på servern som rullar på samma dator. I övrigt så har den slutat rapportera in datakällor, ibland uppdateras det men det kan gå 1 dygn eller ett par timmar mellan uppdateringarna.

Hade inga problem tidigare på en betydligt klenare netbook, vad kan det bero på?

W8.1
SK Server 3.2.3
Telldus 2.1.2_Beta1

kivimart
3 stars
3 stars

Re: Hög belastning och inga tempvärden, trots 2.1.2_Beta1

Post by kivimart » Thu 13 Feb 2014, 09:50

Tips. Kolla logg filen på server.

Skickat från min HTC One via Tapatalk

micke.a
1 star
1 star

Post by micke.a » Thu 13 Feb 2014, 14:13

RealElwood wrote:Jag har installerat SK på en stationär dator med gott om kraft (I5 3570K, 8Gb Ram), förutom operativet finns det bara ett par CAD program och SK i dagsläget.

Det finns 10 enheter i databasen och 4 tempgivare. När jag ska släcka allt på kvällen släcks alla lampor direkt utom 2-3 st, de släcks efter 2-10 minuter, SK klienten är även "låst" under denna tiden, det står hög belastning på servern som rullar på samma dator. I övrigt så har den slutat rapportera in datakällor, ibland uppdateras det men det kan gå 1 dygn eller ett par timmar mellan uppdateringarna.

Hade inga problem tidigare på en betydligt klenare netbook, vad kan det bero på?

W8.1
SK Server 3.2.3
Telldus 2.1.2_Beta1
Hej

Jag har samma problem med hög belastning då och då med låst SK som följd och dagar i mellan indata från temp och fuktgivaren, märker dock inte av fördröjning på tänd/släcksignaler.

W7 (endast SK i gång)
SK Server 3.2.3
Telldus 2.1.2_Beta1
12 Nexa vägguttag
3 Nexa inbyggda
1 Oregon trådlös fukt/tempgivare

Martin
Administrator
Administrator

Post by Martin » Thu 13 Feb 2014, 21:33

• Hur stor är databasfilen?
  • Finns det några loggposter som kan vara intressanta (om loggfilerna är stora jobbar servern troligtvis mycket med "fel" saker)
Martin | Switch King

bruno71
1 star
1 star

Post by bruno71 » Wed 19 Feb 2014, 23:25

micke.a wrote:
RealElwood wrote:Jag har installerat SK på en stationär dator med gott om kraft (I5 3570K, 8Gb Ram), förutom operativet finns det bara ett par CAD program och SK i dagsläget.

W8.1
SK Server 3.2.3
Telldus 2.1.2_Beta1
Hej

Jag har samma problem med hög belastning då och då med låst SK som följd och dagar i mellan indata från temp och fuktgivaren, märker dock inte av fördröjning på tänd/släcksignaler.

W7 (endast SK i gång)
SK Server 3.2.3
Telldus 2.1.2_Beta1
12 Nexa vägguttag
3 Nexa inbyggda
1 Oregon trådlös fukt/tempgivare
Har du uppgraderat firmware i din tellstick? Min Oregon tempgivare gav sporadiska avbrott, men efter uppgradering till firmware 10 för min duo går det bättre.

RealElwood
3 stars
3 stars

Post by RealElwood » Thu 20 Feb 2014, 11:14

Det är senaste firmware,

nu fungerar allt som det ska, har startat om datorn ett par ggr.enbart.

Post Reply