Lightning! V2.0 Web tillägg baserat på PHP.

Andra typer av bidrag | Other contributions
Post Reply
nanab
2 stars
2 stars

Re: Lightning! Web tillägg baserat på PHP

Post by nanab » Tue 01 Jan 2013, 13:45

KungenAvPeking wrote:Får du inte med ID via REST?

Sortera allt efter ID nummer i stället, för det ändras inte, även om namnet gör det.
Japp precis vad jag har gjort nu istället. Kommer med i nästa uppdatering. :)

bjornæhurlen.dk
2 stars
2 stars

Post by bjornæhurlen.dk » Tue 01 Jan 2013, 18:54

Da har jeg en side over min leilighet som jeg har jobbet med i julen. Veldig godt fornøyd med det du har laget. Et par punkter:

1. Å justere enheter til nøyaktig riktig posisjon er ikke lett, da i "move" innstilling vises det ikke nøyaktig hvor den havner.

2. Bakgrunn dersom jeg velger å ha uten enhetens navn vil bli for stor, den tar ikke hensyn til at enhets/datakilde navn ikke er valgt.

3. Mulighet for å lage knapper for Scenario.

4. Større bibliotek for bilder (er jo enkelt å legge inn selv (som jeg har gjort)

5. Som du ser så har jeg lagt til en liten vær boks i bunnen. Denne er fra klart.se som hadde den enkleste måten ift det oppsettet eg ville ha. yr.no leverer også mulighet til å tilpasse dette bedre selv.

6. Autorefresh av enheter vill være nyttig. På sikt ønkser jeg å få denne siden på en touch skjerm ved inngangen. Da er det nyttig å se status og deretter evt endre system mode/scenario enkelt.

7. Noen små bugs fant jeg her og der, men du har sikkert sett de selv (noterte ikke).

Takk for nyttig tillegg til SwitchKing!

mvh

Bjørn
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

nanab
2 stars
2 stars

Post by nanab » Tue 01 Jan 2013, 21:20

bjornæhurlen.dk wrote:Da har jeg en side over min leilighet som jeg har jobbet med i julen. Veldig godt fornøyd med det du har laget. Et par punkter:

1. Å justere enheter til nøyaktig riktig posisjon er ikke lett, da i "move" innstilling vises det ikke nøyaktig hvor den havner.

2. Bakgrunn dersom jeg velger å ha uten enhetens navn vil bli for stor, den tar ikke hensyn til at enhets/datakilde navn ikke er valgt.

3. Mulighet for å lage knapper for Scenario.

4. Større bibliotek for bilder (er jo enkelt å legge inn selv (som jeg har gjort)

5. Som du ser så har jeg lagt til en liten vær boks i bunnen. Denne er fra klart.se som hadde den enkleste måten ift det oppsettet eg ville ha. yr.no leverer også mulighet til å tilpasse dette bedre selv.

6. Autorefresh av enheter vill være nyttig. På sikt ønkser jeg å få denne siden på en touch skjerm ved inngangen. Da er det nyttig å se status og deretter evt endre system mode/scenario enkelt.

7. Noen små bugs fant jeg her og der, men du har sikkert sett de selv (noterte ikke).

Takk for nyttig tillegg til SwitchKing!

mvh

Bjørn
Kul att det fungerar hyffsat bra för dig iallafall.

Det mesta som du tar upp har jag koll på.

1. Jag har gjort om "Move" funktionen lite så att enheten ser likadan ut som när den är i "skarpt läge" tror det kommer bli lättare att få den på plats då.

2. Jag testade och ser vad du menar. Kommer en fix på detta.

3. Scenario kommer i nästa version. Förutom buggfixar så ligger det högst upp på prio listan.

4. Förstår inte riktigt vad du menar. Mera bilder för enheter? Du lägger enkelt till dem själv i mappen /images

5. En riktigt intressant funktion! Ska kolla närmare på detta.

6. Autorefresh är med i nästa version.

7. Jo det finns en del kvar att göra men förhoppningsvis är det mesta borta till nästa version.

Du nämnde att du tänkte köra det på en touch skärm vid dörren. Jag byggde pluginet just för att göra på samma sätt.
Som det är nu så har jag en 12" touch skärm infälld i väggen vid dörren och det fungerar faktiskt rätt bra. Jag märkte ganska snabbt att autouppdateringen var ett måste när man ska ha det så.

Tack för feedbacken.
Nästa version kommer mycket snart.

//Ola

bjornæhurlen.dk
2 stars
2 stars

Post by bjornæhurlen.dk » Tue 01 Jan 2013, 22:26

Nice,
Kan jeg spørre hvilken touch skjerm du har og hva den koster?

Fullskjerm mulighet bør det selvfølgelig også være, hvertfall viss man bare bruker en flik. En mulighet slik jeg ser det nå er å laste siden tab1.php

nanab
2 stars
2 stars

Post by nanab » Fri 04 Jan 2013, 10:49

bjornæhurlen.dk wrote:Nice,
Kan jeg spørre hvilken touch skjerm du har og hva den koster?

Fullskjerm mulighet bør det selvfølgelig også være, hvertfall viss man bare bruker en flik. En mulighet slik jeg ser det nå er å laste siden tab1.php

Skärmen kommer jag tyvärr inte ihåg vad det är för märke på (Sitter infälld i väggen och det står bara på baksidan.. ). Vad den kostar vet jag inte heller då den blev över efter ett projekt på jobbet.
Jag tänkte bygga en till å då tänkte jag använda en sådan här skärm http://www.chalk-elec.com/?page_id=1280 ... d=14647624.

Till skärmen kör jag en Raspberry pi med raspbian på som autostartar en webläsare i "kioskläge".

Kollar på det här med fullskärmsläge. Det enda är om man vill kunna komma åt inställningarna men det ska nog inte var några problem att fixa.

formula_0ne
1 star
1 star

Post by formula_0ne » Mon 07 Jan 2013, 13:22

Hej!
Detta ser intressant ut! Ett önskemål vore om det går att sidan autouppdaterar värden och status som visas, är det möjligt? Även att välja On, Off, dim, eller Enligt schema?

I vilket program har ni skapat översiktsbilderna över hus och lägenheter? Riktigt snygga.. :-)

nanab
2 stars
2 stars

Post by nanab » Mon 07 Jan 2013, 16:12

formula_0ne wrote:Hej!
Detta ser intressant ut! Ett önskemål vore om det går att sidan autouppdaterar värden och status som visas, är det möjligt? Även att välja On, Off, dim, eller Enligt schema?

I vilket program har ni skapat översiktsbilderna över hus och lägenheter? Riktigt snygga.. :-)
Hej!

Autouppdatering kommer i v1.0.
Där kommer det även finns stöd för enhetsgrupper där du kan välja On, Off, dim, eller Enligt schema på grupperna.

Preliminärt så är v1.0 färdigt till helgen om jag inte blir tvungen att åka iväg på något jobb denna veckan.

Jag har skapat mina bilder på http://www.floorplanner.com/ och jag har sett andra som har använt http://www.sweethome3d.com/.

//Ola

formula_0ne
1 star
1 star

Post by formula_0ne » Wed 09 Jan 2013, 22:32

Tackar för det!
Ser fram emot nästa version då.. :D

nanab
2 stars
2 stars

Re: Lightning! Web tillägg baserat på PHP V1.0