Supportfrågor för server och klient (Windows, iPhone, Android, Linux).
Forum rules
För att kunna hjälpa dig med supportfrågor behöver vi så mycket information som möjligt.
Innan du skapar en ny tråd, läs gärna:
viewtopic.php?f=10&t=20
-
casten
- 1 star

Hejsan,
Går det "avlicensiera" en server för att flytta över licensen till en ny dator men utan att radera inställningar och enheter på den existerande servern? Har lite svårt att få bra täckning överallt så jag skaffade en tellstick till, tänkte ha kvar en 2-3 device:erkvar på min htpc så den kan styra ljuset i hemmabion men flytta över majoriteten till en ny filserver jag satt ihop som står lite bättre placerad. Inga större problem att konfa om allt men är ju lite lat av naturen
/T
-
Martin
- Administrator

Det går tyvärr inte att avlicensiera direkt i klienten, men genom att öppna applikationen "ServerGUI" och köra bifogad skriptfil (stoppa Switch Kings tjänster först) så försvinner licensinformation från servern.
Glöm inte att avaktivera Live också, om du använder det.
Via ett av de plugin som finns i serverns installationspaket så kan du länka ihop de två servrarna som Master och Slave, om du skulle vilja...
Innan du köpte en ny sticka, testade du med Conrad-antennen, eller gick du direkt på ny sticka?
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Martin | Switch King
-
casten
- 1 star

Testade inte med ny antenn, köpte en polares sticka för ett par hundralappar när han bytte upp sig till en Duo. Och i ärlighetens namn tänkte jag inte så långt som till annan antenn innan

Så det finns möjlighet att köra master och slave också. Då har jag lite möjligheter att testa, tackar så mycket för hjälpen!
/Tobias
-
Martin
- Administrator

Förtydligande angåend Master+Slave: Det finns bara möjlighet till Master+Slave när du ansluter via en mobil klient eller kopplar upp Mastern mot Switch King Live, vilket innebär att du får upp samtliga enheter på båda servrarna så att din Android-enhet/iOS-enhet ser dina två servrar som en enda server.
Det är fortfarande två separata servrar som administreras helt separat när det gäller anslutning via Windows-klienten.
Martin | Switch King
-
xepT
- 2 stars

Martin wrote:Förtydligande angåend Master+Slave: Det finns bara möjlighet till Master+Slave när du ansluter via en mobil klient eller kopplar upp Mastern mot Switch King Live, vilket innebär att du får upp samtliga enheter på båda servrarna så att din Android-enhet/iOS-enhet ser dina två servrar som en enda server.
Det är fortfarande två separata servrar som administreras helt separat när det gäller anslutning via Windows-klienten.
Krävs det licens för bägge om man vill ha fler än 5 enheter / server?
-
Martin
- Administrator

Martin | Switch King