Fel vid avinstallation av server
Forum rules
För att kunna hjälpa dig med supportfrågor behöver vi så mycket information som möjligt.
Innan du skapar en ny tråd, läs gärna:
viewtopic.php?f=10&t=20
För att kunna hjälpa dig med supportfrågor behöver vi så mycket information som möjligt.
Innan du skapar en ny tråd, läs gärna:
viewtopic.php?f=10&t=20
-
- 3 stars
Fel vid avinstallation av server
Jag skulle uppgradera servern men det går inte att avinstallera den gamla severn. Har stoppat tjänsterna och gått in på avinstallera program men det kommer upp att det är en äldre version installerad och nu går det inte att starta tjänsterna. Finnse det något annat sätt att göra en ominstallation utan att förlora alla scheman etc som jag har?
-
- Administrator
Re: Fel vid avinstallation av server
Menar du att servern egentligen är avinstallerad (= alla filer är borta utom databas och några övriga) men att du ändå får felmeddelande om att det fortfarande finns en server installerad?
Dina scheman, enheter etc ligger i en enda fil som ligger under katalogen "DB" direkt under den katalog där du installerade servern. Om du sparar undan en kopia på denna så har du allt du har byggt upp...
Dina scheman, enheter etc ligger i en enda fil som ligger under katalogen "DB" direkt under den katalog där du installerade servern. Om du sparar undan en kopia på denna så har du allt du har byggt upp...
Martin | Switch King
-
- 3 stars
Nej alla filer ligger kvar gjorde nog ett misstag att ta hem och ersätta installationsfilen innan jag skulle avinstallera
-
- Administrator
Vilken installationsfil? MSI-paketet från Switch Kings webbplats?chris wrote:Nej alla filer ligger kvar gjorde nog ett misstag att ta hem och ersätta installationsfilen innan jag skulle avinstallera
Om du går in på "Lägg till/ta bort program" eller motsvarande så ska det inte spela någon roll om du har ursprungsfilen (.msi) kvar eller ej.
Har du inte kvar Switch King på "Lägg till/ta bort"?
Martin | Switch King
-
- 3 stars
När jag försöker så säger den att det är en tidigare version installerad när jag försöker ta bort den.Switchking server finns i lägg till ta bort program
-
- 3 stars
Den säger att det finns en äldre version och att man ska avinstallera den innan man installerar en ny och klickar man på ok så kommer en ny ruta upp att det inträffat ett fel
-
- Administrator
Jag är inte med på vilken installationsfil det var du råkade ersätta. Var det msi-filen eller ngn annan fil?
Martin | Switch King
-
- 3 stars
Jag laddade hem server msi 0.9.0.2 och raderade den gamla 0.9.0.1 msi:n jag kan köra severversion 0.9.0.1 men inte avinstalera den för att kunna installera 0.9.0.2
-
- Administrator
Att radera en MSI ska inte kunna påverka något. Då är det troligare att det är något annat i ditt system som påverkar.
Jag har inget bra svar på detta eftersom vi inte känner igen detta sedan tidigare...
Jag skulle prova följande (om du har Windows 7 måste du köra med administratörsrättigheter):
1) Starta ett kommandofönster genom att gå till "Start" - "Kör" och skriva "cmd"
2) Skriv: cd\
3) Skriv: cd "Program Files (x86)" (alternativt cd "Program Files", cd "Program" eller "cd Program (x86)" beroende på Windows-version)
4) Skriv: cd "Switch King"
5) Skriv: cd "Switch King Server"
6) Skriv: %WINDIR%\Microsoft.Net\Framework\v2.0.50727\installutil -u "SwitchKing Service Host.exe"
7) Prova att avinstallera på nytt
Jag har inget bra svar på detta eftersom vi inte känner igen detta sedan tidigare...
Jag skulle prova följande (om du har Windows 7 måste du köra med administratörsrättigheter):
1) Starta ett kommandofönster genom att gå till "Start" - "Kör" och skriva "cmd"
2) Skriv: cd\
3) Skriv: cd "Program Files (x86)" (alternativt cd "Program Files", cd "Program" eller "cd Program (x86)" beroende på Windows-version)
4) Skriv: cd "Switch King"
5) Skriv: cd "Switch King Server"
6) Skriv: %WINDIR%\Microsoft.Net\Framework\v2.0.50727\installutil -u "SwitchKing Service Host.exe"
7) Prova att avinstallera på nytt
Martin | Switch King
-
- 3 stars
Tack nu funkar det. Tack för all hjälp och tid du lagt ner och tack för ett kanonprogram