Eventghost webserver

Plugins skapade av Switch Kings användare | Plugins created by Switch King users
Post Reply
niklasle
1 star
1 star

Eventghost webserver

Post by niklasle » Mon 08 Apr 2013, 13:31

Hej på er!

Jag har installerat Eventghost plugin för switchking och det verkar fungera som det ska...det indikerar i både SK och Eventghost när en ändring sker......allt gott så långt!
Jag följde denna instruktion och snodde Sebastians WEB-GUI rakt av (ska så klart konfa om så det passar mig).
Det jag undrar är hur jag sätter upp mina macro i Eventghost så att de triggas av webbsidorna?
Jag får en indikation i eventghost när jag klickar på webbsidorna....men det händer så klart inget, så kontakten mellan Web-GUI och eventghost finns där (som jag ser det)
Men var i webbsidorna ändrar jag, och vad triggar i eventghost?
Hoppas ni fattar vad jag menar :-)

Sebastian skiver:
"Jag antar nu att du fått igång mitt gränssnitt och att det ligger uppe på din webbserver. Konfigurationen jag gjort ligger i /js/script-and-config.js. Ändra i denna endast om du känner att du vill fixa något i bakomliggande teknik.
/index.html är huvudsidan. De andra sidorna ligger under i samma dokumentrot. Grundläggande kunskap i html är nödvändig men du kanske klarar dig på att redigera filerna och testa dig fram. Den action som skickas till Eventghost bestäms av data-action=x. Det borde vara allt. Som sagt, testa dig fram och se vad som fungerar och blir bra. Det är så jag gjorde."

Men jag har kört fast!

/Nicke

krambriw
4 stars
4 stars

Re: Eventghost webserver

Post by krambriw » Sun 28 Apr 2013, 07:36

Till vänster i EG ser du loggen där alla händelser kommer in (samt andra saker som tex printas). Till höger har du din konfiguration som visas i en trädstruktur.

För att få saker att hända måste du konfigurera makron och i dessa lägga in actions (tex för att tända en lampa).

När du sen klickar i webgränssnittet så kommer det in ett event i loggen. Då tar du och drar och släpper detta i ditt makro. Om du sen klickar en gång till så kommer makrot att köras, din action aktiveras och din lampa förhoppningsvis att tändas.

mvh

niklasle
1 star
1 star

Re: Eventghost webserver

Post by niklasle » Mon 29 Apr 2013, 13:11

Tackar för svar!
Har inte kollat på det den senaste tiden....men ska göra det ivkäll.
Ha det

/Nicke

Post Reply