Generella frågor om plugins

Plugins skapade av Switch Kings användare | Plugins created by Switch King users
Post Reply
krambriw
4 stars
4 stars

Generella frågor om plugins

Post by krambriw » Wed 27 Mar 2013, 11:10

Hej,

Jag kanske har missat något men jag undrar om det går
- att utveckla plugins till SK som också har egna GUI delar. Syftet skulle vara att ha egna dialoger (gärna standardiserade från ett SK bibliotek) för tex konfiguration och presentation samt annat. Är ju minst sagt knöligt och gammal-modigt att behöva editera text filer
- att från en plugin få SK att läsa in konfigurationen igen. En omstart av hela SK servern verkar vara overkill

mvh

tomas
Administrator
Administrator

Re: Generella frågor om plugins

Post by tomas » Sat 06 Apr 2013, 11:02

Hej!

Vi har inget inbyggt stöd i Switch King för att få till ett GUI för plugins. Det finns dock inget som hindrar att den som utvecklar plugin skriver ett eget GUI som jobbar mot konfigurationsfilen för plugin:et.

Just nu krävs omstart av servern för att ominitiera plugins, men klart att det vore bättre om det inte krävdes...
Tomas | Switch King

Isaksson
5 stars
5 stars

Post by Isaksson » Sat 06 Apr 2013, 11:25

Att omstart krävs för att lägga in ett nytt plugin är ett måste som det ser ut nu. Men att pluginet läser in config utan omstart är ej omöjligt. Men jag har inte sett behovet och då inte heller implementerat det i något av mina plugins.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

Martin
Administrator
Administrator

Re: Sv: Generella frågor om plugins

Post by Martin » Wed 10 Apr 2013, 09:14

Omläsning av plugin utan omstart är tyvärr inte tekniskt möjligt i C#.
Martin | Switch King

Isaksson
5 stars
5 stars

Re: Sv: Generella frågor om plugins

Post by Isaksson » Wed 10 Apr 2013, 09:50

Martin wrote:Omläsning av plugin utan omstart är tyvärr inte tekniskt möjligt i C#.
Men att man göra så att man läser in ny config utan omstart håller du med om va?

Martin
Administrator
Administrator

Post by Martin » Wed 10 Apr 2013, 11:01

Isaksson wrote:
Martin wrote:Omläsning av plugin utan omstart är tyvärr inte tekniskt möjligt i C#.
Men att man göra så att man läser in ny config utan omstart håller du med om va?
Absolut :)
Martin | Switch King

Isaksson
5 stars
5 stars

Post by Isaksson » Wed 10 Apr 2013, 11:59

Martin wrote:
Isaksson wrote:
Absolut :)
:clap:

henkep
2 stars
2 stars

Post by henkep » Sun 14 Apr 2013, 19:51

Isaksson wrote:Att omstart krävs för att lägga in ett nytt plugin är ett måste som det ser ut nu. Men att pluginet läser in config utan omstart är ej omöjligt. Men jag har inte sett behovet och då inte heller implementerat det i något av mina plugins.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2
Instämmer med Isaksson i detta, helt möjligt att låta pluginet läsa om sin egen configfil men har ej sett behovet och därmed ej implementerat det i mina plugin.
Har dock funderat på lite GUI till vissa delar men ej hunnit testa med detta ännu.

//Henrik

Post Reply