Hej,
Jag kanske har missat något men jag undrar om det går
- att utveckla plugins till SK som också har egna GUI delar. Syftet skulle vara att ha egna dialoger (gärna standardiserade från ett SK bibliotek) för tex konfiguration och presentation samt annat. Är ju minst sagt knöligt och gammal-modigt att behöva editera text filer
- att från en plugin få SK att läsa in konfigurationen igen. En omstart av hela SK servern verkar vara overkill
mvh
Generella frågor om plugins
-
- Administrator
Re: Generella frågor om plugins
Hej!
Vi har inget inbyggt stöd i Switch King för att få till ett GUI för plugins. Det finns dock inget som hindrar att den som utvecklar plugin skriver ett eget GUI som jobbar mot konfigurationsfilen för plugin:et.
Just nu krävs omstart av servern för att ominitiera plugins, men klart att det vore bättre om det inte krävdes...
Vi har inget inbyggt stöd i Switch King för att få till ett GUI för plugins. Det finns dock inget som hindrar att den som utvecklar plugin skriver ett eget GUI som jobbar mot konfigurationsfilen för plugin:et.
Just nu krävs omstart av servern för att ominitiera plugins, men klart att det vore bättre om det inte krävdes...
Tomas | Switch King
-
- 5 stars
Att omstart krävs för att lägga in ett nytt plugin är ett måste som det ser ut nu. Men att pluginet läser in config utan omstart är ej omöjligt. Men jag har inte sett behovet och då inte heller implementerat det i något av mina plugins.
Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2
-
- Administrator
Re: Sv: Generella frågor om plugins
Omläsning av plugin utan omstart är tyvärr inte tekniskt möjligt i C#.
Martin | Switch King
-
- 5 stars
Re: Sv: Generella frågor om plugins
Men att man göra så att man läser in ny config utan omstart håller du med om va?Martin wrote:Omläsning av plugin utan omstart är tyvärr inte tekniskt möjligt i C#.
-
- Administrator
AbsolutIsaksson wrote:Men att man göra så att man läser in ny config utan omstart håller du med om va?Martin wrote:Omläsning av plugin utan omstart är tyvärr inte tekniskt möjligt i C#.

Martin | Switch King
-
- 5 stars
Martin wrote:AbsolutIsaksson wrote:Men att man göra så att man läser in ny config utan omstart håller du med om va?Martin wrote:Omläsning av plugin utan omstart är tyvärr inte tekniskt möjligt i C#.

-
- 2 stars
Instämmer med Isaksson i detta, helt möjligt att låta pluginet läsa om sin egen configfil men har ej sett behovet och därmed ej implementerat det i mina plugin.Isaksson wrote:Att omstart krävs för att lägga in ett nytt plugin är ett måste som det ser ut nu. Men att pluginet läser in config utan omstart är ej omöjligt. Men jag har inte sett behovet och då inte heller implementerat det i något av mina plugins.
Har dock funderat på lite GUI till vissa delar men ej hunnit testa med detta ännu.
//Henrik